- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Sparepart Mesin
- Selang / Filter Bahan Bakar
- Perlengkapan Bahan Bakar
- Selang / Filter Bahan Bakar
- Beralih dari Jenis Kertas Filter... (DAYTONA: Fuel Filter (Non-Disassembly Type))
【DAYTONA】Fuel Filter (Non-Disassembly Type) Review
Switch from Filter Paper Type
We have an ELIMINATOR 250, Tank rusty. I've been using Filter for a long time as a symptomatic treatment because it produces a lot of rust powder. Until now, I have been using the filter paper type for its filtration performance. I liked the filter paper type because it can filter rust like dust, but it reduces gasoline flow a little.
However, when I was driving on the highway the other day, a strange symptom of lack of Gas occurred. When I checked the cause, I found it was clogged filter paper.
So this time I decided to close my eyes to the filtration performance and use Mesh Type. So far, rust powder is not flowing so that it becomes a problem, and I can see rust accumulating in the bottom of Filter's Case, and I am satisfied with the feeling that it is removed.
The best thing is that this disk-shaped design fits the gap of the intake manifold of ELIMINATOR 250. Probably, ParallelTWIN of the same system of ZZr, GPX and so on will fit as if they were measured.
Satisfied for now
Beralih dari Jenis Kertas Filter
Kami memiliki ELIMINATOR 250, Tank berkarat. Saya sudah lama menggunakan Filter sebagai pengobatan simtomatik karena menghasilkan banyak bubuk karat. Sampai sekarang, saya telah menggunakan jenis kertas saring untuk kinerja penyaringannya. Saya menyukai jenis kertas saring karena dapat menyaring karat seperti debu, tetapi sedikit mengurangi aliran bensin.
Namun, ketika saya mengemudi di jalan raya beberapa hari yang lalu, gejala aneh kekurangan bensin terjadi. Ketika saya memeriksa penyebabnya, saya menemukan itu adalah kertas saring yang tersumbat.
Jadi kali ini saya memutuskan untuk menutup mata terhadap kinerja filtrasi dan menggunakan Mesh Type. Sejauh ini, serbuk karat tidak mengalir sehingga menjadi masalah, dan saya dapat melihat karat menumpuk di bagian bawah Kotak Filter, dan saya puas dengan perasaan bahwa itu dihilangkan.
Hal terbaik adalah bahwa desain berbentuk cakram ini cocok dengan celah intake manifold ELIMINATOR 250. Mungkin, ParallelTWIN dari sistem ZZr, GPX, dan seterusnya yang sama akan pas seolah-olah diukur.
Puas untuk saat ini