- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rem
- Baut Piringan Rem Cakram
- mmm... (ZETA: Titanium Brake Disc Bolt)
【ZETA】Titanium Brake Disc Bolt Review
Sesuai: KAWASAKI ZX-25R, HONDA XRV750 Africa Twin, HONDA SL230, HONDA CRF250M, HONDA CRF250L, HONDA CBR600RR, HONDA CBR1000RR, HONDA XR600, HONDA XR400 Motard, HONDA XR250 BAJA, HONDA XR250, HONDA XR250, KAWASAKI NINJA1000 (Z1000SX), KAWASAKI VERSYS1000, KAWASAKI ZZR1400 (ZX-14), KAWASAKI ZZR1100/ZX-11, KAWASAKI ZX-12R, KAWASAKI ZX-10R, KAWASAKI ZrX1200ZrX1200 DAEG, KAWASAKI Z1000 (water-cooled),
mmm
I think the bolt itself is fine. However, the shape of the bolt is different from that of the OEM rotor bolt, so if the bolt is installed as is, the brake rotor will not be centered. I finally matched the bolt with a Dial gauge. Also, the length is too short, but I think it is no problem since I screw-locked it. The weight reduction is a little. It does not feel lighter than I expected. It looks very beautiful. If you are replacing the Bolt, please do not lick the Bolt as it has an OEM screw lock. It is easy to remove. I also used a Tap to clean the screw hole.
mmm
Saya pikir baut itu sendiri baik-baik saja. Namun, bentuk bautnya berbeda dengan baut rotor OEM, jadi jika baut dipasang apa adanya, rotor rem tidak akan berada di tengah. Saya akhirnya mencocokkan baut dengan Dial gauge. Juga, panjangnya terlalu pendek, tapi saya pikir itu tidak masalah karena saya menguncinya dengan sekrup. Penurunan berat badan sedikit. Itu tidak terasa lebih ringan dari yang saya harapkan. Ini terlihat sangat indah. Jika Anda mengganti Baut, jangan menjilat Baut karena memiliki kunci sekrup OEM. Sangat mudah untuk menghapus. Saya juga menggunakan Tap untuk membersihkan lubang sekrup.
Lihat aslinya