- Beranda
- Ulasan Produk
- OEM Parts
- Shock Depan
- penggantian segel garpu JOB... (YAMAHA OEM Motorcycle parts: Oil Seal 22W-23145-L0)
【YAMAHA OEM Motorcycle parts】Oil Seal 22W-23145-L0 Review
Sesuai: YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY, YAMAHA TRAILWAY,
fork seal replacement JOB
Cost for fork seal replacement If you have a seal removal tool use it to remove the dust seal and the oil seal from the fork. If you don't have a seal removal tool a large wrench works well, just be sure to use a rag to cushion the fork so the wrench doesn't mar it.Again you just need to be careful not to nick or scratch the fork as you remove the seals.Begin by installing the seals. If possible, locate a hammer and a socket just slightly smaller in diameter than the outside diameter of the seals. If you can't locate a socket or something similar that will work, you will have to use a punch. If you use a punch, just be super careful the punch doesn't slip and ruin the sealing surface.Note the shoulder machined into the fork. This determines how far into the fork the oil seal can be driven. Note also, that the open side of the seal goes in toward the fork. Using the socket or punch and your hammer tap the seal into the fork. Stop often and check to see the seal is going into the fork squarely, not tipped to one side. You should be able to feel and hear when the seal has bottomed on the shoulder. Pay attention so you don't ruin the seal by pounding on it after it has seated.I'm not really sure as my forks are still going strong at 70000 KM..Place the dust seal at the top of the fork and push the dust seal into place. When seated, the top of the dust seal shoulder should be even with the bottom of the snap ring groove.Reinstall the snap ring by starting one end in the groove, then working the snap ring around until the snap ring is seated in the groove.Apply some fork oil to the inside of the seals, then carefully slide the upper fork tube into the lower fork. Keep the fork horizontal so the damper rod spacer will not fall off before it's seated at the bottom.Insert your coupling nut tool into the fork upper tube until it engages with the damper rod. Insert the lower bolt into a new copper washer, if you have one, then apply some blue Loctite or equivalent to the threads of the bolt. Place the bolt into the bottom of the fork, and twist until it engages the threads on the damper rod.
penggantian segel garpu JOB
Biaya penggantian segel garpu Jika Anda memiliki alat pelepas segel, gunakan untuk melepas segel debu dan segel oli dari garpu. Jika Anda tidak memiliki alat pelepas segel, kunci pas besar berfungsi dengan baik, pastikan untuk menggunakan lap untuk melindungi garpu agar kunci pas tidak merusaknya. Sekali lagi Anda hanya perlu berhati-hati agar garpu tidak tergores atau tergores. saat Anda melepas segel. Mulailah dengan memasang segel. Jika memungkinkan, cari palu dan soket dengan diameter sedikit lebih kecil dari diameter luar segel. Jika Anda tidak dapat menemukan soket atau sesuatu yang serupa yang akan berfungsi, Anda harus menggunakan pukulan. Jika Anda menggunakan pukulan, berhati-hatilah agar pukulan tidak tergelincir dan merusak permukaan penyegelan. Perhatikan bagian bahu yang dikerjakan pada garpu. Ini menentukan seberapa jauh ke dalam garpu segel minyak dapat didorong. Perhatikan juga, bahwa sisi segel yang terbuka masuk ke arah garpu. Menggunakan soket atau pukulan dan palu Anda, ketuk segel ke garpu. Berhenti sering dan periksa untuk melihat segel masuk ke garpu tepat, tidak miring ke satu sisi. Anda harus dapat merasakan dan mendengar ketika segel telah turun di bahu. Perhatikan agar Anda tidak merusak segel dengan memukulnya setelah duduk. Saya tidak begitu yakin karena garpu saya masih kuat pada 70000 KM.. Tempatkan segel debu di bagian atas garpu dan dorong segel debu ke tempatnya. Saat duduk, bagian atas bahu segel debu harus rata dengan bagian bawah alur cincin jepret. Pasang kembali cincin jepret dengan memulai salah satu ujungnya di alur, kemudian putar cincin jepret hingga cincin jepret terpasang di dalam alur. Oleskan sedikit minyak garpu ke bagian dalam segel, lalu geser tabung garpu atas dengan hati-hati ke dalam garpu bawah. Jaga agar garpu tetap horizontal sehingga pengatur jarak batang peredam tidak akan jatuh sebelum dipasang di bagian bawah. Masukkan alat mur kopling Anda ke dalam tabung bagian atas garpu sampai terpasang dengan batang peredam. Masukkan baut bawah ke dalam washer tembaga baru, jika Anda memilikinya, gunakan beberapa Loctite biru atau yang setara dengan ulir baut. Tempatkan baut ke bagian bawah garpu, dan putar sampai mengikat benang pada batang peredam.
Lihat aslinya