- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Engine Parts
- Engine
- Positive Crankcase Ventilation Valves
- I'm highly satisfied.... (TERAMOTO: T-REV Φ12 0.05)
【TERAMOTO】T-REV Φ12 0.05 Review
Fits: KTM 1190 RC8, SUZUKI GSX400, KAWASAKI ZX-9R, SUZUKI GSX-R750, KAWASAKI ZZR400, HONDA CB500F, APRILIA RSV4, HONDA CB400FOUR, Others , KTM 250EXC, SUZUKI GSR400, SUZUKI GSX-R1100, SUZUKI GSX-R600, SUZUKI GSX-R750, YAMAHA FZ750, YAMAHA FJ1200, YAMAHA YZF-R1, YAMAHA YZF600 THUNDER CAT, YAMAHA XJR1300, YAMAHA XJR1300,
I'm highly satisfied.
I am not particularly dissatisfied with the W800 Engine, but I installed it out of curiosity.
If the vehicle is easy to install, the work is completed in a few minutes out of the box. (Be careful only of the mounting direction.)
As you say, the embellishment becomes Mild. This may not be to everyone's liking, but for me, it makes it easier to drive.
This will reduce the fatigue of touring.
The most important effect is that the engine revs are lighter, and I don't mean in terms of power up or higher RPM. I mean that the increase in RPM is pleasant. The W800's pleasant pulse feeling has been preserved, while mechanical vibration has been reduced.
I have not been able to confirm this, but I think I hear the Lead Valve operating. If so, it is not a sound that bothers me.
Also, although I did not particularly expect it, in my case fuel economy has improved.
On a TouringCourse of less than 200km where I usually go for a run, I got 29km/L instead of the usual 25-26km/L. On the day of the event, there were no conditions that would improve fuel efficiency, and in fact, the traffic congestion at the cherry blossom viewing was terrible. (As it was measured only once by the full Tan person, is it the same as the amount of data? but)
I would like to make sure that regular maintenance is necessary.
If you have any doubts, we recommend that you take the plunge and buy it even when it is on sale.
I think buyers would be happy if the Size and price could be kept a little lower.
Saya sangat puas.
Saya tidak terlalu puas dengan Mesin W800, tetapi saya memasangnya karena penasaran.
Jika kendaraan mudah dipasang, pekerjaan selesai dalam beberapa menit di luar kotak. (Hati-hati hanya pada arah pemasangan.)
Seperti yang Anda katakan, hiasan menjadi Ringan. Ini mungkin tidak disukai semua orang, tetapi bagi saya, ini membuatnya lebih mudah untuk dikendarai.
Ini akan mengurangi rasa lelah saat touring.
Efek yang paling penting adalah putaran mesin lebih ringan, dan bukan dalam hal power up atau RPM yang lebih tinggi. Maksud saya peningkatan RPM itu menyenangkan. Sensasi denyut nadi W800 yang menyenangkan telah dipertahankan, sementara getaran mekanis telah dikurangi.
Saya belum dapat memastikan hal ini, tetapi saya rasa saya mendengar Katup Utama beroperasi. Jika demikian, itu bukan suara yang mengganggu saya.
Juga, meskipun saya tidak terlalu mengharapkannya, dalam kasus saya, penghematan bahan bakar telah meningkat.
Pada TouringCourse kurang dari 200km di mana saya biasanya berlari, saya mendapatkan 29km/L, bukan 25-26km/L seperti biasanya. Pada hari acara, tidak ada kondisi yang dapat meningkatkan efisiensi bahan bakar, dan kenyataannya, kemacetan lalu lintas saat melihat bunga sakura sangat buruk. (Karena diukur hanya sekali oleh orang Tan penuh, apakah itu sama dengan jumlah data? tapi)
Saya ingin memastikan bahwa perawatan rutin diperlukan.
Jika Anda ragu, kami sarankan Anda mengambil risiko dan membelinya bahkan saat sedang obral.
Saya pikir pembeli akan senang jika Ukuran dan harga bisa dijaga sedikit lebih rendah.