- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Brakes
- Brake Pads / Brake Shoes
- Brake Pad
- It works well... (RK: Mega Alloy X Brake Pads)
【RK】Mega Alloy X Brake Pads Review
Fits: SUZUKI GF250, SUZUKI GF250, KAWASAKI ZZR1200, KAWASAKI ZZR1100/ZX-11, KAWASAKI ZXR750R, KAWASAKI ZXR750, KAWASAKI ZXR400R, KAWASAKI ZXR400, KAWASAKI ZXR400, KAWASAKI ZXR400, KAWASAKI ZX-7R, KAWASAKI ZX-12R, KAWASAKI ZX-12R, KAWASAKI ZrX1200ZrX1200 DAEG, KAWASAKI ZRX1200S, KAWASAKI ZRX1200R, KAWASAKI ZRX1100, KAWASAKI ZRX1100II, SUZUKI GS250FW, SUZUKI GS250FW,
It works well
It was not yet time to replace it, but I wanted to improve the effectiveness of the rear brake a little more, so I replaced it. The Golden Pad that I had been using was not bad, but I felt that I had to step on the brake pedal a little harder for it to start working, so it was a little difficult to adjust the force when I wanted to apply brake lightly at the corners. I was a little dissatisfied with this, so I decided to replace the brake pedal with a new one in the timing that overhauled the rear caliper.
Since I had been using Mega alloy for the front and was satisfied with the large variation in terms of effect and touch, I decided to use Mega alloy for the rear as well.
The thickness of the pad is thicker than the rest of the Golden Pad which has been used for about 8,000km, and I think the thickness of the Mega alloy is around 4mm. As for the braking, I think it has improved, though not dramatically. The brake starts working earlier, and the brake starts working when I step on the pedal lightly, so I can control the cornering without stress, and I can ride comfortably.
I've heard that this pad is very aggressive to the disc, but I'm glad that the rear brake is now easier to handle. The disc is also a consumable item, so I think it's unavoidable to some extent.
Ini bekerja dengan baik
Belum waktunya untuk menggantinya, tetapi saya ingin sedikit meningkatkan efektivitas rem belakang, jadi saya menggantinya. Golden Pad yang saya gunakan tidak buruk, tetapi saya merasa harus menginjak pedal rem sedikit lebih keras untuk mulai bekerja, jadi agak sulit untuk menyesuaikan gaya ketika saya ingin menginjak rem dengan ringan. di sudut-sudut. Saya sedikit tidak puas dengan hal ini, jadi saya memutuskan untuk mengganti pedal rem dengan yang baru dalam waktu yang merombak kaliper belakang.
Karena saya telah menggunakan Mega alloy untuk bagian depan dan puas dengan variasi besar dalam hal efek dan sentuhan, saya memutuskan untuk menggunakan Mega alloy untuk bagian belakang juga.
Ketebalan pad lebih tebal dari sisa Golden Pad yang telah digunakan sekitar 8.000km, dan menurut saya ketebalan Mega alloy sekitar 4mm. Untuk pengereman, menurut saya sudah meningkat, meski tidak drastis. Rem mulai bekerja lebih awal, dan rem mulai bekerja ketika saya menginjak pedal dengan ringan, sehingga saya dapat mengontrol menikung tanpa stres, dan saya dapat berkendara dengan nyaman.
Saya pernah mendengar bahwa bantalan ini sangat agresif terhadap cakram, tetapi saya senang rem belakang sekarang lebih mudah dikendalikan. Disk juga merupakan barang habis pakai, jadi saya pikir itu tidak dapat dihindari sampai batas tertentu.