- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Drive Parts
- Driven Sprocket / Rear Sprocket
- Driven Sprocket / Rear Sprocket
- High durability Sprocket without being too flash... (ISA: Rear Sprocket [Drive Sprocket])
【ISA】Rear Sprocket [Drive Sprocket] Review
Fits: YAMAHA XG250 TRICKER (XG250), YAMAHA SEROW, YAMAHA XT250X
High durability Sprocket without being too flashy
It installs it in SEROW250 when the running distance of the paved road running center is about 30,000km.
I was curious about the difference between the OEM Sprocket with and without the RubberDamper, so I kept the FSprocket and Chain from new and replaced the Rear Sprocket with a 48 ISA Sprocket which has the same number of teeth as the OEM.
If you replace the SEROW250 by yourself, you should pay attention to the tightening torque with 6 Stud bolts and Nut.
As for the Damper, it is the difference by the existence of this Parts which is small of the capacity, but when I sharpened the nerve, I felt that the direct feeling of the beginning of opening Axel went up, but at the time of the embrasure by AxelOff and Downshift, I did not understand the difference almost.
Personally, I don't think I could do without it.
I didn't notice any difference in weight savings to me.
I replaced it almost 20,000km after I installed it, but I was able to still use it because I replaced it at the end of the life of the Chain which ran 50,000km.
For an Aluminum Sprocket, it is quite durable and has a beautiful finish and high quality.
If your goal is to reduce weight and you don't want to use SprocketAdapter, this is the one choice.
redundancy
I measured after removal and the ISA tooth thickness is 7.3mm and the collar is 10.5mm, the OEM tooth is 7mm and the collar is 9.6mm (The thickness that hits the collar of DRC SprocketAdapter is 10.0mm) 。
I think the OEM has a RubberDamper so the center part where the Bolt goes moves very slightly.
Damper can be bought individually. (About $1,700 × 6 pieces!) It's not going to be easy to move.
The center of the thickness of the teeth is 14.15mm and 13.1mm respectively, which is about 1mm difference.
I did not feel any discomfort when I turned the tire by hand, and there was no abnormal wear on the teeth, so both may be the correct answer, but why?
Sprocket dengan daya tahan tinggi tanpa terlalu mencolok
Ini menginstalnya di SEROW250 ketika jarak lari dari pusat lari jalan beraspal sekitar 30.000 km.
Saya penasaran dengan perbedaan antara Sprocket OEM dengan dan tanpa RubberDamper, jadi saya menyimpan FSprocket dan Rantai dari baru dan mengganti Sprocket Belakang dengan Sprocket 48 ISA yang memiliki jumlah gigi yang sama dengan OEM.
Jika Anda mengganti SEROW250 sendiri, Anda harus memperhatikan torsi pengencangan dengan 6 Baut Stud dan Mur.
Adapun Damper, perbedaannya dengan keberadaan Part ini yang kapasitasnya kecil, tetapi ketika saya menajamkan saraf, saya merasa bahwa perasaan langsung awal pembukaan Axel naik, tetapi pada saat embrasure oleh AxelOff dan Downshift, saya hampir tidak mengerti perbedaannya.
Secara pribadi, saya tidak berpikir saya bisa melakukannya tanpanya.
Saya tidak melihat adanya perbedaan dalam penghematan berat badan bagi saya.
Saya menggantinya hampir 20.000km setelah saya memasangnya, tetapi saya masih bisa menggunakannya karena saya menggantinya di akhir masa pakai Rantai yang berjalan 50.000km.
Untuk Sprocket Aluminium, cukup tahan lama dan memiliki hasil akhir yang indah dan berkualitas tinggi.
Jika tujuan Anda adalah mengurangi berat badan dan Anda tidak ingin menggunakan SprocketAdapter, ini adalah satu-satunya pilihan.
redundansi
Saya mengukur setelah pencabutan dan ketebalan gigi ISA adalah 7,3mm dan kerah 10.5mm, gigi OEM adalah 7mm dan kerah adalah 9.6mm (Ketebalan yang mengenai kerah DRC SprocketAdapter adalah 10.0mm)
Saya pikir OEM memiliki RubberDamper sehingga bagian tengah tempat Baut bergerak sangat sedikit.
Peredam dapat dibeli secara terpisah. (Sekitar $1.700 × 6 buah!) Tidak akan mudah untuk dipindahkan.
Pusat ketebalan gigi masing-masing adalah 14.15mm dan 13.1mm, yaitu perbedaan sekitar 1mm.
Saya tidak merasakan ketidaknyamanan saat memutar ban dengan tangan, dan tidak ada keausan yang tidak normal pada gigi, jadi keduanya mungkin merupakan jawaban yang benar, tetapi mengapa?