- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Engine Parts
- Intake Parts
- Carburetors
- This is a must have part when you change the Exh... (KITACO: Big Carburetor Kit MIKUNI VMΦ26)
【KITACO】Big Carburetor Kit MIKUNI VMΦ26 Review
This is a must have part when you change the Exhaust System!
Whenever I play with the intake or exhaust system of the KSR110, it goes bad.
I bought my KSR PRO second hand from Full normal, low mileage and it was not running well from the beginning. We have been working on the air cleaner box for a year and changing the jetting every time we drive it, but the OEM carburetor could not solve this problem. It is the best condition at the moment with Made in Thailand's Full Exhaust System + Baffle removal + Air cleanerBox processing (elephant nose, pig nose, etc. are naturally removed), Main jet #110, Slow Jet #10.0 (Needle stage and PilotAir screw are in default condition). The stalling and trough of the torque that had been bothering me for a long time disappeared quickly, and the torque in the low to mid range dramatically increased as if it had been bored up. The high rpm range has also been increased, and the top speed has been increased by about 10km/h!
Expensive Carburetor kit, but this is a RECOMMENDATION!!!
However, the main jet included is #160, #150, #130, and the slow jet is #15, #12.5, so you need to buy more.
Gasoline Hose is also not long enough, so you have to prepare it separately.
There is a similar carburetor kit from Takegawa, but it is for Power Filter only. Because I use it for commuting, I cannot choose the Power FilterSpec. which cannot be ridden on a rainy day, I chose the Type corresponding to the Air cleanerBox of KITACO, but in the Machine with Cell (KSR PRO and KLX110L), the Accelerator Wire which is attached cannot be used. I bought this separately because Accelerator Wire of for repair is out in Kit of Takegawa (it is not 1000 yen).
It's a 250cc class carburetor which is too large for a moto bike, so you need to change the setting to get the best performance in mid winter and mid summer. However, it is the carburetor which has the generosity which runs normally even if the setting is not boiled down so much.
Ini adalah bagian yang harus dimiliki ketika Anda mengubah Sistem Pembuangan!
Setiap kali saya bermain dengan sistem intake atau exhaust KSR110, itu menjadi buruk.
Saya membeli KSR PRO bekas saya dari Full normal, jarak tempuh rendah dan tidak berjalan dengan baik sejak awal. Kami telah mengerjakan kotak pembersih udara selama setahun dan mengganti pengaliran setiap kali kami mengendarainya, tetapi karburator OEM tidak dapat menyelesaikan masalah ini. Ini adalah kondisi terbaik saat ini dengan Sistem Pembuangan Lengkap Buatan Thailand + Penghapusan penyekat + Pembersih udara Pemrosesan kotak (hidung gajah, hidung babi, dll. dihilangkan secara alami), Main jet #110, Slow Jet #10.0 (Tahap jarum dan PilotAir sekrup dalam kondisi default). Kemacetan dan palung torsi yang telah mengganggu saya untuk waktu yang lama menghilang dengan cepat, dan torsi di kisaran rendah hingga menengah meningkat secara dramatis seolah-olah sudah bosan. Rentang rpm tinggi juga telah ditingkatkan, dan kecepatan tertinggi telah ditingkatkan sekitar 10km/jam!
Kit Karburator Mahal, Tapi Ini REKOMENDASI!!!
Namun, jet utama yang disertakan adalah #160, #150, #130, dan jet lambat #15, #12,5, jadi Anda perlu membeli lebih banyak.
Selang Bensin juga kurang panjang, sehingga harus disiapkan secara terpisah.
Ada kit karburator serupa dari Takegawa, tetapi hanya untuk Filter Daya. Karena saya menggunakannya untuk bepergian, saya tidak dapat memilih Power FilterSpec. yang tidak dapat dikendarai pada hari hujan, saya memilih Tipe yang sesuai dengan Kotak Pembersih Udara KITACO, tetapi di Mesin dengan Sel (KSR PRO dan KLX110L), Kawat Akselerator yang terpasang tidak dapat digunakan. Saya membeli ini secara terpisah karena Kawat Akselerator untuk perbaikan sudah habis di Kit Takegawa (bukan 1000 yen).
Ini adalah karburator kelas 250cc yang terlalu besar untuk sepeda moto, jadi Anda perlu mengubah pengaturan untuk mendapatkan performa terbaik di pertengahan musim dingin dan pertengahan musim panas. Namun, karburatorlah yang memiliki kemurahan hati yang berjalan normal bahkan jika pengaturannya tidak terlalu dikecilkan.