- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Drive Parts
- Drive Sprocket / Front Sprocket
- Drive Sprocket / Front Sprocket
- About the installation.... (SUNSTAR: Front Sprocket)
【SUNSTAR】Front Sprocket Review
Fits: KAWASAKI Ninja250, KAWASAKI VERSYS-X250, KAWASAKI Z250, KAWASAKI ZX-25R, KAWASAKI D-TRACKER, KAWASAKI D-TRACKER X, KAWASAKI KLE250, KAWASAKI KLX250, KAWASAKI Ninja250R, KAWASAKI Ninja250SL, KAWASAKI Z250, KAWASAKI Z250SL, KAWASAKI Z400, SUZUKI 250SB
About the installation.
The quality is good because it is made in Sunstar, which is also made by OEMSprocket.
******* Here I write about installation.******************
I got a 27' Socket to install it myself and tried to remove the OEMSprocket but it wouldn't budge, I had to put the GEAR in 1st gear and have another guy step on the rear brake as hard as he could and it wouldn't budge.
I felt like I was going to break the screw if I did any more, so I told the Motorcycle shop what happened and had them loosen the screw with their Air Impact.
When I was servicing my Honda Grom, the screws were tightened in Overtorque. In the case of Honda Grom, the screw was tightened with overtorque and it was difficult to loosen it. ZX-25R also has the screw tightened with overtorque according to this theory.
If you try to loosen the screw by force and break it, you will have to pay a lot of money for repair.
If you just want to loosen it, the labor cost is not expensive.
I think the most large difficulty is when you remove the screw, but once it is loose, it goes smoothly after that.
It is easy to replace, so I put SUNSTARSprocket on it, and when I tighten it, I used Torque wrench by my own hands.
Tentang instalasi.
Kualitasnya bagus karena dibuat di Sunstar, yang juga dibuat oleh OEMSprocket.
******* Disini saya menulis tentang instalasi.******************
Saya mendapat Soket 27' untuk memasangnya sendiri dan mencoba melepas OEMSprocket tetapi tidak mau bergerak, saya harus memasang GEAR di gigi 1 dan meminta orang lain menginjak rem belakang sekuat yang dia bisa dan itu tidak mau' t mengalah.
Saya merasa seperti akan merusak sekrup jika saya melakukannya lagi, jadi saya memberi tahu toko Sepeda Motor apa yang terjadi dan meminta mereka mengendurkan sekrup dengan Air Impact mereka.
Ketika saya sedang menservis Honda Grom saya, sekrup-sekrupnya dikencangkan pada Overtorque. Dalam kasus Honda Grom, sekrup dikencangkan dengan torsi berlebih dan sulit untuk mengendurkannya. ZX-25R juga memiliki sekrup yang dikencangkan dengan torsi berlebih menurut teori ini.
Jika Anda mencoba melonggarkan sekrup dengan paksa dan mematahkannya, Anda harus membayar banyak uang untuk perbaikan.
Jika Anda hanya ingin melonggarkannya, biaya tenaga kerja tidak mahal.
Saya pikir kesulitan yang paling besar adalah ketika Anda melepas sekrup, tetapi setelah longgar, itu berjalan lancar setelah itu.
Mudah diganti, jadi saya memasang SUNSTARSprocket di atasnya, dan ketika saya mengencangkannya, saya menggunakan kunci torsi dengan tangan saya sendiri.