- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Handles & Control Parts
- Controls
- Clutch Lever
- Clutch Lever
- Used for YZF-R15... (KITACO: Clutch Cable)
【KITACO】Clutch Cable Review
Used for YZF-R15
YZF-R15 (MODEL in 2012) The symptom which can be said to be a chronic disease of the Clutch Wire which breaks came.
This is the third time I have changed the Clutch Wire on my R15. (Lol)
It seems silly to buy an OEM Clutch Wire that I know will break anyway, so I thought I'd try an alternative.
The deciding factor in the purchase
An acquaintance of mine told me that the Clutch Wire for this Grom could be used as is, so I bought it.
This is the first time I have used this Clutch Wire itself as I have been replacing it from OEM to OEM.
I am not particular about the color, but I bought Black because Black was in stock.
The OEM Clutch Wire has an L-shaped angle near the Handlebar that is too tight, and many people have broken it at that point, but this product doesn't have that L-shaped angle, so there seems to be less worry about it breaking.
[Impressions of using it]
It can be installed without any modification.
It is slightly longer than the R15 OEMWire, but Level is not a problem.
The replacement time was about 30 minutes including the adjustment from removing the Cowl.
I drove a little bit after the replacement, but the clutch operation is very smooth and I feel it is better than OEM.
I used the Nut that originally came with the OEM because it only contains one Nut for the fixed part with the Engine.
【Review】
I installed it myself and I'm glad I was able to use it without any problems.
Because it is slightly longer than the OEM Product, I was worried that the Clutch would be heavier, but that effect seems to be non-existent.
Now I'm hoping to see how long it will last.
Digunakan untuk YZF-R15
YZF-R15 (MODEL 2012) Gejala yang bisa dikatakan penyakit kronis pada Kawat Kopling yang putus datang.
Ini adalah ketiga kalinya saya mengganti Kawat Kopling pada R15 saya. (Tertawa terbahak-bahak)
Tampaknya konyol untuk membeli Kawat Kopling OEM yang saya tahu akan rusak, jadi saya pikir saya akan mencoba alternatif.
Faktor penentu dalam pembelian
Seorang kenalan saya memberi tahu saya bahwa Kawat Kopling untuk Grom ini dapat digunakan apa adanya, jadi saya membelinya.
Ini adalah pertama kalinya saya menggunakan Kawat Kopling ini sendiri karena saya telah menggantinya dari OEM ke OEM.
Saya tidak khusus tentang warna, tetapi saya membeli Hitam karena Hitam ada stok.
Kawat Kopling OEM memiliki sudut berbentuk L di dekat Stang yang terlalu kencang, dan banyak orang yang telah mematahkannya pada saat itu, tetapi produk ini tidak memiliki sudut berbentuk L tersebut, jadi tampaknya tidak perlu khawatir. pemecahan.
[Kesan menggunakannya]
Itu dapat diinstal tanpa modifikasi apa pun.
Ini sedikit lebih panjang dari R15 OEMWire, tetapi Level tidak menjadi masalah.
Waktu penggantian sekitar 30 menit termasuk penyesuaian dari melepas Cowl.
Saya mengemudi sedikit setelah penggantian, tetapi operasi kopling sangat halus dan saya merasa lebih baik daripada OEM.
Saya menggunakan Nut yang aslinya datang dengan OEM karena hanya berisi satu Nut untuk bagian tetap dengan Engine.
【Tinjauan】
Saya menginstalnya sendiri dan saya senang bisa menggunakannya tanpa masalah.
Karena sedikit lebih panjang dari Produk OEM, saya khawatir Kopling akan lebih berat, tetapi efek itu tampaknya tidak ada.
Sekarang saya berharap untuk melihat berapa lama itu akan bertahan.