- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Handles & Control Parts
- Controls
- Steering Dampers
- Could be good.... (NHK: Steering Damper Kit)
【NHK】Steering Damper Kit Review
Could be good.
First time I bought and installed a new one, I thought Steering Damper was a naysayer and more of a Demerit.
However, I installed it after hesitating this time. Because it was always shaken by Cornering when I ran the mountain pass road in the summer when I said why I put it on, improvement of it. It is because I saw the impression that I installed it to TRX of Normal fork of AAA in the past.
I haven't run it on the mountain roads yet, but I've been using it on the lowest setting in town and the Fee Ring is good. What I could feel especially is UTurn
It was easy to do because it didn't fall down strangely. I think it will be good on the mountain road, but the impression will be later.
As for the installation, the positioning is very Large strange.Quantity:Pair (for Left and Right) Damper Stroke to Quantity with full lock.:Pair (for Left and Right) Both to the equal etc.
It was a bit of a trick to get it to fit without hitting the Cowl Bracket or Frame.
The height of the DamperBody was also specified to be around 110mm, but it became about 117mm. Also, DamperBody should not be torqued too much.
I tightened it loosely as it made no sense. It might be better to leave the installation to the expert.
Bisa jadi bagus.
Pertama kali saya membeli dan memasang yang baru, saya pikir Steering Damper adalah penentang dan lebih merupakan Demerit.
Namun, saya menginstalnya setelah ragu-ragu kali ini. Karena selalu terguncang oleh Cornering ketika saya menjalankan jalan melewati gunung di musim panas ketika saya mengatakan mengapa saya memakainya, perbaikannya. Itu karena saya melihat kesan bahwa saya menginstalnya ke TRX dari garpu Normal AAA di masa lalu.
Saya belum menjalankannya di jalan pegunungan, tetapi saya telah menggunakannya pada pengaturan terendah di kota dan Fee Ring-nya bagus. Yang bisa saya rasakan terutama adalah UTurn
Itu mudah dilakukan karena tidak jatuh dengan aneh. Saya pikir itu akan bagus di jalan gunung, tetapi kesannya nanti.
Adapun pemasangannya, posisinya sangat Besar aneh. Jumlah: Pasangkan (untuk Kiri dan Kanan) Peredam Stroke ke Kuantitas dengan kunci penuh.: Pasangkan (untuk Kiri dan Kanan) Keduanya sama dst.
Itu sedikit trik untuk membuatnya pas tanpa mengenai Braket atau Bingkai Cowl.
Ketinggian DamperBody juga ditentukan sekitar 110mm, tetapi menjadi sekitar 117mm. Juga, DamperBody tidak boleh diputar terlalu banyak.
Saya mengencangkannya dengan longgar karena tidak masuk akal. Mungkin lebih baik untuk menyerahkan instalasi kepada ahlinya.