- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Handles & Control Parts
- Controls
- Steering Damper Bracket
- It's great to have all the Size and Shape Variat... (NHK: Fork Side Bracket A Type)
【NHK】Fork Side Bracket A Type Review
It's great to have all the Size and Shape Variations available!
YZF-R1 (2006) This product was used to replace the Steering Damper connected to the Handlebar Clamp when replacing the Handlebar with an OEM Handlebar for 2009, as the Steering Damper needed to be trimmed.
I bought both A Type and E Type because I wanted to see which one I was comfortable with. As a result, I used the A Type which is considered to have more rigidity of installation, because the body around the screw hole is angular and the clearance is close to other parts of the frame.
The connection part of the steering damper is K-CON KITACOConvenienceParts:0900-093-00057 Aluminum spacer collar (For M8 outer diameter:Φ20×Width:The 15mm is a little long, so I shaved it down to 13mm. As a result, I think I was able to fit them quite Firmly. It looks nice and natural with less of an afterthought.
The ClampBracket of this product has been punched out, and although it looks stylish, the padding is superfluous in terms of functionality. It's better to use it without padding for strength. Also, the screw hole position should be closer to the φ54 hole of Clamp. The details of the design are not the best, but for practical use, it's good enough.
The best part is that the size and shape types are all lined up and you can choose the one that fits your application. I would like to express my gratitude to the manufacturer who has a wide range of products. The function of Steering Damper which changed the clamps to this product is also no problem at all.
Sangat menyenangkan memiliki semua Variasi Ukuran dan Bentuk yang tersedia!
YZF-R1 (2006) Produk ini digunakan untuk mengganti Steering Damper yang terhubung ke Handlebar Clamp saat mengganti Handlebar dengan Handlebar OEM untuk tahun 2009, karena Steering Damper perlu dirapikan.
Saya membeli Tipe A dan Tipe E karena saya ingin melihat mana yang membuat saya nyaman. Alhasil, saya menggunakan Tipe A yang dianggap lebih kaku dalam pemasangannya, karena bodi di sekitar lubang sekrup bersudut dan jarak bebasnya dekat dengan bagian rangka lainnya.
Bagian sambungan dari steering damper adalah K-CON KITACOConvenienceParts:0900-093-00057 Aluminium spacer collar (Untuk diameter luar M8:Φ20×Lebar:15mm agak panjang, jadi saya mencukurnya menjadi 13mm. Hasilnya, Saya pikir saya bisa memasangkannya dengan cukup kuat. Terlihat bagus dan alami dengan sedikit pemikiran.
ClampBracket dari produk ini telah dilubangi, dan meskipun terlihat gaya, bantalannya berlebihan dalam hal fungsionalitas. Lebih baik menggunakannya tanpa bantalan untuk kekuatan. Juga, posisi lubang sekrup harus lebih dekat ke lubang 54 dari Clamp. Detail desainnya memang bukan yang terbaik, tapi untuk penggunaan praktis sudah cukup baik.
Bagian terbaiknya adalah jenis ukuran dan bentuk semuanya berbaris dan Anda dapat memilih salah satu yang sesuai dengan aplikasi Anda. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada produsen yang memiliki berbagai macam produk. Fungsi Steering Damper yang mengganti klem pada produk ini juga tidak ada masalah sama sekali.