- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Suspensions / Rearsets / Wheels / Swingarms
- Suspensions
- Rear Suspensions
- The YellowGold feet of my dreams... (OHLINS: Rear Suspension)
【OHLINS】Rear Suspension Review
The YellowGold feet of my dreams
I bought the OHLINS TTX39 after saving a lot of money, but it has been lying in the corner of my room for a long time because of the troublesome installation process. The Switch was forced to put in the motivation this time, and finally arrived at the installation.
First of all, the 14R Custom is the standard OHLINS, and I couldn't think of any other choice because it's been adopted as OEM.
The Adjuster can be installed in the same position as the OEM.
That's why I look at the Parts List and buy OEM parts such as Bracket, Clip and Bolt separately.
The first thing you need to do is to lift the car with the Center Stand.
This was the only time I regretted putting full fuel in the car. It's pretty heavy.
The next step is to remove the OEMSuspension, but the Swing Arm needs to be lifted to release the load on the suspension, so jack it up.
Remove the upper bolt of the OEMSuspension, then remove the LowerLink arm and the lower bolt and the suspension can be removed. Be careful not to drop the suspension on the hard ground, as it will fall with more force than you can imagine.
It was Large strange to work alone to remove the LowerLink arm of the incidental work.
The LowerArm is structurally fastened with Bolt & Nut, so you need to make sure you don't rotate either One Side. Fortunately, I had an extra-long spanner, so I managed to use the ground to deal with it.
The installation is just the reverse of the basic procedure, but the TTX39 is not easy to install from the bottom because of the large size of the tank.
It's like a circle of wisdom that you canApproach at various angles and manage to get in.
Then you can easily install the lower bolt and lower arm by penetrating the extra-long driver for the upper position.
If you tighten the top and bottom bolts with the prescribed torque, the body installation is complete.
Preload Adjuster installation is done by referring to the OEM and installing the Bracket first.
When attaching the adjuster to the bracket, make sure that the wire cable does not interfere with the suspension or the body of the car and that the cable is not bent or twisted at a steep angle.
Clip is done if you put it in the position where the adjuster's Cable will move to free.
Impressions of use.
However, the OHLINS TTX has a finer texture, better suspension movement, and a more refined ride quality.
The biggest benefit of this is that it is much easier to adjust the pre-road, so it can be adjusted to suit the weight of the luggage.
Kaki YellowGold impianku
Saya membeli OHLINS TTX39 setelah menghemat banyak uang, tetapi sudah lama tergeletak di sudut kamar saya karena proses instalasi yang merepotkan. Switch terpaksa memasukkan motivasi kali ini, dan akhirnya tiba di instalasi.
Pertama-tama, 14R Custom adalah OHLINS standar, dan saya tidak dapat memikirkan pilihan lain karena telah diadopsi sebagai OEM.
Adjuster dapat dipasang pada posisi yang sama dengan OEM.
Itu sebabnya saya melihat Daftar Suku Cadang dan membeli suku cadang OEM seperti Braket, Klip, dan Baut secara terpisah.
Hal pertama yang perlu Anda lakukan adalah mengangkat mobil dengan Stand Tengah.
Ini adalah satu-satunya saat saya menyesal memasukkan bahan bakar penuh ke dalam mobil. Ini cukup berat.
Langkah selanjutnya adalah melepas OEMSuspension, tetapi Swing Arm perlu diangkat untuk melepaskan beban pada suspensi, jadi dongkrak.
Lepas baut atas OEMSuspension, kemudian lepas lengan LowerLink dan baut bawah dan suspensi dapat dilepas. Berhati-hatilah untuk tidak menjatuhkan suspensi di tanah yang keras, karena akan jatuh dengan kekuatan lebih dari yang Anda bayangkan.
Itu sangat aneh untuk bekerja sendiri untuk menghapus lengan LowerLink dari pekerjaan insidental.
Lengan Bawah secara struktural diikat dengan Baut & Mur, jadi Anda perlu memastikan bahwa Anda tidak memutar salah satu Sisi. Untungnya, saya memiliki kunci pas ekstra panjang, jadi saya berhasil menggunakan tanah untuk menanganinya.
Pemasangannya hanya kebalikan dari prosedur dasar, tetapi TTX39 tidak mudah dipasang dari bawah karena ukuran tangki yang besar.
Ini seperti lingkaran kebijaksanaan yang bisa Anda dekati dari berbagai sudut dan berhasil masuk.
Kemudian Anda dapat dengan mudah memasang baut bawah dan lengan bawah dengan menembus driver ekstra panjang untuk posisi atas.
Jika Anda mengencangkan baut atas dan bawah dengan torsi yang ditentukan, pemasangan bodi selesai.
Pemasangan Preload Adjuster dilakukan dengan mengacu pada OEM dan memasang Bracket terlebih dahulu.
Saat memasang penyetel ke braket, pastikan kabel kawat tidak mengganggu suspensi atau bodi mobil dan kabel tidak tertekuk atau terpuntir pada sudut yang curam.
Klip dilakukan jika Anda meletakkannya pada posisi di mana Kabel pengatur akan bergerak bebas.
Kesan penggunaan.
Namun, OHLINS TTX memiliki tekstur yang lebih halus, pergerakan suspensi yang lebih baik, dan kualitas pengendaraan yang lebih halus.
Manfaat terbesar dari ini adalah lebih mudah untuk menyesuaikan pra-jalan, sehingga dapat disesuaikan dengan berat bagasi.