- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Brakes
- Brake Master Cylinders
- Separate Tank for improved maintenance... (NISSIN: [Stock Lever] Brake Master Cylinder Kit [Horizontal Type 11mm / Tank Separate Body Type])
【NISSIN】[Stock Lever] Brake Master Cylinder Kit [Horizontal Type 11mm / Tank Separate Body Type] Review
Fits: HONDA AX-1, HONDA CB-1, HONDA CB400SS, HONDA CBR250F, HONDA FTR223, HONDA FTR250, HONDA GB250 Clubman, HONDA NC700S, HONDA NC700X, HONDA NC750X, HONDA NS-1, HONDA VT250 Spada, HONDA VTR250, HONDA jade, YAMAHA DT200WR, YAMAHA MT-03 (2015-), YAMAHA MT-25, YAMAHA RZ50, YAMAHA SDR200, YAMAHA TDR50,
Separate Tank for improved maintenance
Motive for purchasing
The tank of OEMMaster Cylinder was shaved off by falling down So I changed it to Nisshin's different body Master Cylinder
VTR250's OEM Master Cylinder has a Master Tank Although it is integrated with Cylinder, the handlebar is separated from the By changing Handlebars, Master Cylinder is tilted and Fluid replacement is necessary I thought it would be hard to do, and when I looked at the price of the OEMMaster Cylinder, I saw that this Because it was almost the same as the separate Master Cylinder, I decided to buy it I did
About the product
Improved serviceability
As we aimed at first, since Tank is independent of Master Cylinder, the Separate Handlebars allows you to set the angle of the bracket even if the master is tilted You can also change the brake fluid to a horizontal position by leaning on it It's easier and less likely to spill, so I'm happy with it myself
The adjustable lever is Standard Equipment
The brake lever of NORMAL did not have an adjustment function, but this Master The Cylinder is equipped with six adjustable levers from the beginning Because the Lever position was not so good, the Lever position can be changed as well, so you can kill two birds with one stone It was
Fine Line up of Repair Parts
DAYTONA, the company that sells this MASTER, has just released Repair Parts for the MASTER There are detailed lineups for the Repair kit and Short You can also customize it to your liking, such as the Lever and Reservoir tanks, etc It is
No change in Brake performance
The OEM Master Cylinder also had a horizontal push Piston diameter of 11mm, so this There is no change in Brake performance by changing to Master Cylinder Conversely, it can be said that the quality of OEM is the same as that of Master Cylinder
Tangki Terpisah untuk pemeliharaan yang lebih baik
Motif pembelian
Tangki OEMMaster Cylinder dicukur dengan jatuh Jadi saya mengubahnya menjadi Master Cylinder tubuh Nisshin yang berbeda
Master Cylinder OEM VTR250 memiliki Master Tank Meskipun terintegrasi dengan Cylinder, stang dipisahkan dari Dengan mengubah Handlebars, Master Cylinder dimiringkan dan penggantian Cairan diperlukan Saya pikir itu akan sulit dilakukan, dan ketika saya melihat harganya dari OEMMaster Cylinder, saya melihat ini Karena hampir sama dengan Master Cylinder terpisah, saya memutuskan untuk membelinya
Tentang produk
Kemudahan servis yang ditingkatkan
Seperti yang kami tuju pertama kali, karena Tangki tidak bergantung pada Silinder Master, Handlebar Terpisah memungkinkan Anda untuk mengatur sudut braket meskipun master dimiringkan. Anda juga dapat mengubah minyak rem ke posisi horizontal dengan bersandar padanya. kecil kemungkinannya untuk tumpah, jadi saya sendiri senang dengan itu
Tuas yang dapat disesuaikan adalah Peralatan Standar
Tuas rem NORMAL tidak memiliki fungsi penyetelan, tetapi Master The Cylinder ini dilengkapi dengan enam tuas yang dapat disesuaikan dari awal Karena posisi Lever tidak begitu baik, posisi Lever juga dapat diubah, sehingga Anda dapat membunuh dua burung dengan satu batu Itu
Barisan Suku Cadang Perbaikan yang Baik
DAYTONA, perusahaan yang menjual MASTER ini, baru saja merilis Suku Cadang Perbaikan untuk MASTER Ada lineup terperinci untuk Kit Perbaikan dan Pendek Anda juga dapat menyesuaikannya dengan keinginan Anda, seperti Tangki Tuas dan Reservoir, dll.
Tidak ada perubahan dalam kinerja Rem
Master Cylinder OEM juga memiliki diameter piston push horizontal 11mm, jadi ini Tidak ada perubahan kinerja Rem dengan mengubah ke Master Cylinder Sebaliknya, dapat dikatakan kualitas OEM sama dengan Master Cylinder