- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Engine Parts
- Intake Parts
- Carburetors
- Since even a rainy day may run, the kit of the k... (KITACO: Big Carburetor Kit MIKUNI VMΦ26)
【KITACO】Big Carburetor Kit MIKUNI VMΦ26 Review
Since even a rainy day may run, the kit of the kitaco which can use a normal air cleaner is chosen. Although there was no knowledge of a carburetor in the least, since it was simple, pains was not taken over attachment. Since the jets constructed
Since even a rainy day may run, the kit of the kitaco which can use a normal air cleaner is chosen.
Although there was no knowledge of a carburetor in the least, since it was simple, pains was not taken over attachment.
Since the jets constructed by kitaco VM26 are in a quite deep state compared with VM26 carburetor which has come out from Mukawa, setting cannot take it out easily.
Since setting comes out comparatively simply, without also carrying out great air cleaner box processing if it seems that pains is taken over setting, and it exchanges for the jet needle (032-00-007) and needle jet (032-00-013) of Mukawa VM26 carburetor, it is a recommend.
It is better to also make large processing of an air cleaner box besides insulator removal into a premise, if it tries to take out setting with the kit of a kitaco.
Or [ ending at a low price rather than another placing an order for the needle jets of above-mentioned kitaco carburetor kit + Mukawa if the carburetor simple substance of Mukawa and the manifold simple substance of a kitaco order ] (although there is no throttle wire in case of the combination here, since a wire will also follow if a high throttle is used simultaneously, it is satisfactory).
Although it thought that a caliber was large to the normal engine, after attachment has felt large power up from the time of low rotation.
I think that the engine performance of this carburetor can be pulled out more if it combines with a bore up kit.
It is an advantage of this carburetor that it can run as it is even if exchange of jets is dramatically easy and setting has shifted a little.
As for a fault, a throttle valve sticks to the wall of a carburetor easily in a winter season, and icing happens easily.
The measure which doubles a spring, or cuts a tap to a cab body, and attaches a pure carburetor heater is a time-tested product.
It was coped with after he also felt dangerous by icing (since it becomes impossible to use the carburetor itself when a processing mistake is made at the time of a carburetor heater transplant, it is careful).
Moreover, since fuel consumption also falls considerably compared with a normal cab, to those who are doing specification only by town (normal exceeding 40 km/L after [ => change ] 33~37 km/L) riding, or commuting, the demerit may be more serious.
Karena bahkan hari hujan dapat berjalan, kit dari kitaco yang dapat menggunakan pembersih udara biasa dipilih. Meskipun tidak ada pengetahuan tentang karburator sedikit, karena sederhana, rasa sakit tidak mengambil alih keterikatan. Sejak jet diba
Karena bahkan hari hujan dapat berjalan, kit dari kitaco yang dapat menggunakan pembersih udara biasa dipilih.
Meskipun tidak ada pengetahuan tentang karburator sedikit, karena sederhana, rasa sakit tidak mengambil alih keterikatan.
Karena jet yang dibuat oleh kitaco VM26 berada dalam kondisi yang cukup dalam dibandingkan dengan karburator VM26 yang keluar dari Mukawa, pengaturan tidak dapat dengan mudah mengeluarkannya.
Karena pengaturan keluar secara relatif sederhana, tanpa juga melakukan pemrosesan kotak pembersih udara yang baik jika tampaknya kesulitan mengambil alih pengaturan, dan itu ditukar dengan jarum jet (032-00-007) dan jarum jet (032-00-013) dari karburator Mukawa VM26, ini direkomendasikan.
Lebih baik juga membuat pengolahan besar kotak pembersih udara selain pelepasan isolator ke dalam premis, jika mencoba mengeluarkan pengaturan dengan kit dari kitaco.
Atau [ berakhir dengan harga rendah daripada yang lain menempatkan pesanan untuk jet jarum kit karburator kitaco yang disebutkan di atas + Mukawa jika zat sederhana karburator Mukawa dan zat sederhana bermacam-macam dari pesanan kitaco ] (meskipun tidak ada kawat throttle dalam kasus kombinasi di sini, karena kawat juga akan mengikuti jika throttle tinggi digunakan secara bersamaan, itu memuaskan).
Meskipun diperkirakan kalibernya besar untuk mesin normal, setelah pemasangan terasa tenaga yang besar naik dari saat putaran rendah.
Performa mesin karburator ini menurut saya bisa lebih maksimal jika dipadu dengan bore up kit.
Keuntungan dari karburator ini adalah dapat berjalan apa adanya meskipun pertukaran jet sangat mudah dan pengaturan telah sedikit berubah.
Adapun kesalahan, katup throttle menempel ke dinding karburator dengan mudah di musim dingin, dan lapisan es mudah terjadi.
Ukuran yang menggandakan pegas, atau memotong keran ke badan kabin, dan memasang pemanas karburator murni adalah produk yang telah teruji waktu.
Itu diatasi setelah dia juga merasa berbahaya dengan icing (karena menjadi tidak mungkin untuk menggunakan karburator itu sendiri ketika kesalahan pemrosesan dilakukan pada saat transplantasi pemanas karburator, itu hati-hati).
Selain itu, karena konsumsi bahan bakar juga turun jauh dibandingkan dengan taksi biasa, bagi mereka yang melakukan spesifikasi hanya di dalam kota (normal melebihi 40 km/L setelah [ => perubahan ] 33~37 km/L) berkendara, atau komuter, kerugiannya mungkin lebih serius.