- Home
- Product reviews
- Tools
- O-Ring (O-Ring)
- O-Ring (O-Ring)
- Crankshaft Hole Cap O-Ring for the Grom... (K-PIT: O-ring)
【K-PIT】O-ring Review
Crankshaft Hole Cap O-Ring for the Grom
About quality and texture: I am happy with the quality of the crankshaft hole cap O-Ring, made from a soft flexible rubber to help create a good seal. About the feeling of use: The previous owner had significantly over tightened the crankshaft cap and damaged the O-Ring, the K-Pit O-Ring fitted perfectly with zero leaks. Products to buy together: The timing hole cap O-Ring from K-Pit would also be desirable to purchase along side this crankshaft hole cap O-Ring as they are ideal to replace together after you have finished checking your valve clearances. Difficulty of installation: The process to install just takes a few minutes, remove the crankshaft hole cap, be sure to discard the old O-Ring as they can remain in the hole on the engine case and then fit your new O-Ring that has been lubricated lightly with engine oil. Do not over tighten the plug as the manual only calls out for 8 N.m. Not difficult to do. Cost performance and comparison with other products: Good costing as you are getting a quality part from K-Pit that was in stock and ready to ship unlike the Honda O-Ring but the K-Pit O-Ring is slightly more expensive. About shipping and packaging: Sea frieght was my perferred method of shipping due to the lower cost but currently unavailable due to Japan Post. Webike kept me updated on the status of my order up to when it shipped. The parcel arrived within the expected date range and was well packaged with no chance of the part being damaged. Any concerns, cautions, or advice when purchasing: View the Kitaco engine tuning and maintenance parts catalog to see what other maintenance parts K-Pit have to fit the Grom and the Monkey 125.
O-Ring Tutup Lubang Crankshaft untuk Grom
Tentang kualitas dan tekstur: Saya senang dengan kualitas O-Ring tutup lubang poros engkol, terbuat dari karet fleksibel yang lembut untuk membantu menciptakan segel yang baik. Tentang perasaan penggunaan: Pemilik sebelumnya telah secara signifikan mengencangkan tutup poros engkol dan merusak O-Ring, K-Pit O-Ring dipasang dengan sempurna tanpa kebocoran. Produk untuk dibeli bersama: O-Ring tutup lubang timing dari K-Pit juga sebaiknya dibeli di samping O-Ring tutup lubang poros engkol ini karena cocok untuk diganti bersama setelah Anda selesai memeriksa kelonggaran katup. Kesulitan pemasangan: Proses pemasangan hanya membutuhkan beberapa menit, lepaskan tutup lubang poros engkol, pastikan untuk membuang O-Ring lama karena dapat tetap berada di lubang pada casing mesin dan kemudian pasang O-Ring baru Anda yang telah dilumasi sedikit dengan oli mesin. Jangan terlalu kencangkan steker karena manual hanya memanggil 8 Nm Tidak sulit untuk dilakukan. Kinerja biaya dan perbandingan dengan produk lain: Biaya yang baik karena Anda mendapatkan suku cadang berkualitas dari K-Pit yang tersedia dan siap dikirim tidak seperti Honda O-Ring tetapi K-Pit O-Ring sedikit lebih mahal. Tentang pengiriman dan pengemasan: Pengiriman laut adalah metode pengiriman yang saya sukai karena biaya yang lebih rendah tetapi saat ini tidak tersedia karena Japan Post. Webike memberi saya informasi terbaru tentang status pesanan saya hingga saat dikirim. Paket tiba dalam rentang tanggal yang diharapkan dan dikemas dengan baik tanpa kemungkinan ada bagian yang rusak. Kekhawatiran, peringatan, atau saran apa pun saat membeli: Lihat katalog suku cadang penyetelan dan perawatan mesin Kitaco untuk melihat suku cadang perawatan apa yang harus dimiliki K-Pit agar sesuai dengan Grom dan Monkey 125.
Show origin