- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Suspensions / Rearsets / Wheels / Swingarms
- Wheel Parts
- Tubeless Kit
- No more carrying Tubes.... (OUTEX: Clear Tubeless Kit)
【OUTEX】Clear Tubeless Kit Review
Fits: HONDA , HONDA XR230, HONDA XR250 Motard, SUZUKI 250SB, その他 , KAWASAKI D tracker
No more carrying Tubes.
MOTARDWheel was able to get a used one.
Tire was also no good, and Puncture and Tube were also no good, so we installed the Tube Eliminate Kit while we were at it.
Spoke nipple was also dirty with rust, and the welds on the rim had been roughed up with a grinder, so it took a long time to prep the surface.
Rim with Stages (about 5 cm long) I roughed it up with Leutor to eliminate the (about 10 cm) Next, the Grinder was further sanded with a Wire cup brush. Next, I used a Wire cup brush on the Grinder to make it shallower. (about 12 cm) The rest was smoothed by tracing the wire cup brush area with a BrassCup brush.
The nipple is also brushed all around with a wire cup brush, then brushed with a Brass Cup brush to remove scratches. Finally, degrease the nipple with a cleaning thinner and remove iron dust with an air gun. In addition, the Instruction Manual says to wash with Alkali detergent and dry. However, I didn't like rust, so I wiped it with Brakes cleaner.
The rest of the work was done as per the Instruction Manual.
Assembling the Tire was easy with no Tube.
After 3 days of air injection at 3 kg/cm, we assembled the large sturdy unit into the vehicle and completed the assembly.
Tidak perlu lagi membawa Tabung.
MOTARDWheel bisa mendapatkan yang bekas.
Ban juga tidak bagus, dan Ban Tusukan dan Ban juga tidak bagus, jadi kami memasang Tube Eliminate Kit saat kami sedang mengerjakannya.
Nipple jeruji juga kotor karena karat, dan lasan pada pelek telah dikasar dengan gerinda, sehingga membutuhkan waktu lama untuk mempersiapkan permukaannya.
Pelek dengan Tahapan (panjang sekitar 5 cm) Saya kasarkan dengan Leutor untuk menghilangkannya (sekitar 10 cm). Selanjutnya Grinder diampelas lebih lanjut dengan sikat Wire cup. Selanjutnya, saya menggunakan sikat kawat pada Grinder untuk membuatnya lebih dangkal. (sekitar 12 cm) Sisanya dihaluskan dengan cara menjiplak area sikat cup kawat dengan sikat BrassCup.
Bagian puting juga disikat seluruhnya dengan sikat kawat, kemudian disikat dengan sikat Cangkir Kuningan untuk menghilangkan goresan. Terakhir, bersihkan nipel dengan pengencer pembersih dan hilangkan debu besi dengan senapan angin. Selain itu, Instruksi Manual mengatakan untuk mencuci dengan deterjen Alkali dan mengeringkannya. Namun, saya tidak suka karat, jadi saya bersihkan dengan pembersih rem.
Sisa pekerjaan dilakukan sesuai Instruksi Manual.
Merakit Ban itu mudah tanpa Tabung.
Setelah 3 hari injeksi udara dengan kecepatan 3 kg/cm, kami merakit unit besar yang kokoh ke dalam kendaraan dan menyelesaikan perakitan.