- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Engine Parts
- Ignition Parts
- Ignition Coils
- To repair a ZrX1100 malfunction.... (AS Uotani: SPII Full Power Kit)
【AS Uotani】SPII Full Power Kit Review
To repair a ZrX1100 malfunction.
I bought a 1997 ZrX1100 a few months ago and Restore.
Purchased to refresh the electrical system as the Engine is sometimes unable to blow.
We first inspected the OEM Igniter.
Igniter failure is confirmed because an abnormality was found in the value of the part leading to IGCoil.
It seems to me that if the back of the Large body Igniter is in the state shown in the image, it is most likely broken.
Installation took about 2 hours with a lot of jiggling.
Once the location of the Body and the method of fixing it are determined, the rest is easy.
I then unplugged the Plug and looked at the state of Spark before Engine start.
Obviously, the thickness of the sparks is different.
I was glad I bought it from Utani before I let it run.
Engine start
Obviously, you've got a good hang on.
Exhaust system exhaust pressure is also increased.
Running
Low speed Torque is completely different than before.
I'd like to adjust the Uotani REV and MAPSwitch to match the more powerful carburetor in the future.
Untuk memperbaiki kerusakan ZrX1100.
Saya membeli ZrX1100 1997 beberapa bulan yang lalu dan Mengembalikan.
Dibeli untuk menyegarkan sistem kelistrikan karena Mesin terkadang tidak dapat mati.
Kami pertama kali memeriksa OEM Igniter.
Kegagalan Igniter dipastikan karena ditemukan kelainan pada nilai part yang mengarah ke IGCoil.
Menurut saya, jika bagian belakang Large body Igniter dalam keadaan seperti yang ditunjukkan pada gambar, kemungkinan besar rusak.
Pemasangan memakan waktu sekitar 2 jam dengan banyak goncangan.
Setelah lokasi Tubuh dan metode pemasangannya ditentukan, sisanya mudah dilakukan.
Saya kemudian mencabut Steker dan melihat keadaan Spark sebelum Mesin menyala.
Tentunya ketebalan percikannya berbeda-beda.
Saya senang saya membelinya dari Utani sebelum saya menjalankannya.
Mesin mulai
Jelas sekali, Anda sudah bisa bertahan dengan baik.
Tekanan buang sistem pembuangan juga meningkat.
Berlari
Torsi kecepatan rendah benar-benar berbeda dari sebelumnya.
Saya ingin menyesuaikan Uotani REV dan MAPSwitch agar sesuai dengan karburator yang lebih bertenaga di masa depan.