- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Brakes
- Disc Brake
- For OEM full compatibility, Serie-OROSeries is r... (brembo: SERIE ORO Brake Disc/Disc Rotor)
【brembo】SERIE ORO Brake Disc/Disc Rotor Review
Fits: YAMAHA WR250X, YAMAHA DragStar Classic, YAMAHA DragStar, YAMAHA YZF600 THUNDER CAT, YAMAHA XJ600N, YAMAHA TDM900 A, YAMAHA TDM900, YAMAHA YZF1000 THUNDER ACE, YAMAHA FZS1000 FAZER, YAMAHA DragStar1100 Classic, YAMAHA DragStar1100, YAMAHA BT1100BT1100 BULLDOG, YAMAHA V-MAX, YAMAHA XJR1300, YAMAHA FJR1300, YAMAHA XV1700Roadster warier, YAMAHA YZF-R6, YAMAHA YZF-R1, YAMAHA YZF-R1
For OEM full compatibility, Serie-OROSeries is recommended!
[How is it used?
I installed it on the Front of MainMotorcycle's XJR1300C.
The brake hose is Goodridge mesh,
Brake Pads are now Race baseOEMPad for YZF-R1.
I was actually planning to introduce the SUPER SPORTS750Series (product number:208.9737.18),
SUPER SPORTS750Series has a 300mm outer diameter, while the XJR OEMdisc has a 298mm outer diameter, which is 2mm larger.
Therefore, if the disc is installed as is, the outer circumference of the disc cannot be used, and the pad must be modified slightly to interfere with the floater.
I was hesitant to purchase the Serie-OROSeries because of this, but when the OEM fully compatible Serie-OROSeries came out, I did not hesitate to purchase it.
Was the one you received as per Image?
The product arrived exactly as shown in the picture.
The inner bell is CNC machined and has a very beautiful finish.
Logo of brembo and others are also well included, and it is a One pointAccent, which is also nice.
FloatingSpec. is CrimpType and is designed for use on public roads.
The Inner and Outer do not move pusher-pusher as in Full floating and semiFloating, though,
On public roads, CrimpType is recommended for longer Life.
The most recommended point is that the outer part (the sliding surface that contacts the pad) is exactly the same as that used for the SUPER SPORTS750Series.
Therefore, it is likely that the specifications can withstand the use of Race.
Was the installation difficult?
The installation itself is very easy, and if you can remove the front wheel, I don't think you will have any problems.
How was your experience with it?
In fact, it would have been better to use a new pad and break it in, but the pad had just been changed, so we used it as it was.
I drove slowly until I finished attaching the bite, but it works well.
Size and thickness are the same as OEM, so there is nothing drastically different,
I can recommend it because it looks better and it is cheaper to install brembo than buying OEM disc.
[Included Parts:were they on?
There was nothing in particular
[Was there anything that disappointed you?
No. I also compared it with SUNSTAR's Custom type,
If you have a Large person, it will look a little like a Mischief disc, so if you want to create a calm atmosphere, you can use a Large person's
We highly recommend installing brembo's Serie-OROSeries.
Untuk kompatibilitas penuh OEM, Serie-OROSeries direkomendasikan!
[Bagaimana cara menggunakannya?
Saya memasangnya di Bagian Depan MainMotorcycle XJR1300C.
Selang remnya adalah jaring Goodridge,
Bantalan Rem sekarang menjadi basis balapOEMPad untuk YZF-R1.
Saya sebenarnya berencana untuk memperkenalkan SUPER SPORTS750Series (nomor produk: 208.9737.18),
SUPER SPORTS750Series memiliki diameter luar 300mm, sedangkan cakram OEM XJR memiliki diameter luar 298mm, yang mana lebih besar 2mm.
Oleh karena itu, jika disk dipasang apa adanya, lingkar luar disk tidak dapat digunakan, dan bantalan harus dimodifikasi sedikit agar mengganggu floater.
Saya ragu untuk membeli Serie-OROSeries karena hal ini, tetapi ketika Serie-OROSeries yang sepenuhnya kompatibel dengan OEM keluar, saya tidak ragu untuk membelinya.
Apakah yang Anda terima sesuai Gambar?
Produk tiba persis seperti yang ditunjukkan pada gambar.
Lonceng bagian dalam dibuat dengan mesin CNC dan memiliki hasil akhir yang sangat indah.
Logo brembo dan lainnya juga disertakan dengan baik, dan merupakan One pointAccent, yang juga bagus.
Spesifikasi Mengambang. adalah CrimpType dan dirancang untuk digunakan di jalan umum.
Bagian Dalam dan Bagian Luarnya tidak bergerak pusher-pusher seperti pada Full floating dan semiFloating, namun,
Di jalan umum, CrimpType direkomendasikan untuk umur yang lebih panjang.
Hal yang paling direkomendasikan adalah bagian luarnya (permukaan geser yang bersentuhan dengan bantalan) sama persis dengan yang digunakan pada SUPER SPORTS750Series.
Oleh karena itu kemungkinan besar spesifikasinya mampu bertahan dalam penggunaan Race.
Apakah instalasinya sulit?
Pemasangannya sendiri sangat mudah, dan jika roda depannya bisa dilepas, saya rasa tidak akan ada masalah.
Bagaimana pengalaman Anda dengannya?
Sebenarnya akan lebih baik jika menggunakan pembalut baru dan membobolnya, tetapi pembalutnya baru saja diganti, jadi kami menggunakannya apa adanya.
Saya mengemudikannya perlahan sampai saya selesai memasang gigitannya, tetapi berhasil dengan baik.
Ukuran dan ketebalannya sama dengan OEM, jadi tidak ada perbedaan drastis,
Saya merekomendasikannya karena tampilannya lebih bagus dan lebih murah memasang brembo daripada membeli disc OEM.
[Bagian yang Termasuk: apakah ada?
Tidak ada yang khusus
[Apakah ada sesuatu yang mengecewakanmu?
Tidak. Saya juga membandingkannya dengan tipe Custom SUNSTAR,
Jika anda mempunyai orang yang berbadan besar maka akan terlihat seperti piringan Mischief, jadi jika anda ingin menciptakan suasana yang tenang anda bisa menggunakan orang yang berbadan besar.
Kami sangat merekomendasikan memasang Serie-OROSeries brembo.