- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Engine Parts
- Engine
- Oil Filters / Caps / Pumps
- Easier to obtain at a lower price than OEM... (DAYTONA: Oil Filter)
【DAYTONA】Oil Filter Review
Fits: KAWASAKI ER-4n, KAWASAKI 1400GTR CONCOURS14, KAWASAKI 1400GTR, KAWASAKI ER-6f, KAWASAKI ER-6n, KAWASAKI MEGURO K3, KAWASAKI Ninja 1000, KAWASAKI Ninja 1000SX, KAWASAKI Ninja 250, KAWASAKI Ninja 250, KAWASAKI Ninja 400, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KAWASAKI Ninja ZX-10R, KAWASAKI Ninja ZX-10R SE, KAWASAKI Ninja ZX-10RR, KAWASAKI Ninja ZX-10RR, KAWASAKI Ninja ZX-14R, KAWASAKI Ninja ZX-25R,
Easier to obtain at a lower price than OEM
[How is it used?
I used to change Filter every two Oil changes, but since Oil is changed every 3000 km or so, I feel that Filter every three times is sufficient.
How was your experience with it?
I have never had an oil leak from the filter, nor have I ever had foreign matter mixed in with the replaced oil.
There is no particular problem, or perhaps there is no product other than a defective product that has a visible problem due to the nature of its components.
How did it compare to other products?
I saw a Motorcycle Youtuber who disassembled OEM and other brand product filters of major manufacturers and compared the internal filter area, etc. He concluded that OEM is the highest quality.
Considering that the difference is less than 1000 yen, I think it is a good idea to choose OEM.
It is a subtle point when considering availability and the need for such high quality.
[Points to note]
Never tighten too tightly.
It would be disastrous if the Screw threads were broken by using a tool and tightening it hard.
Lebih mudah didapat dengan harga lebih murah dibandingkan OEM
[Bagaimana cara menggunakannya?
Saya biasa mengganti Filter setiap dua kali ganti Oli, tetapi karena Oli diganti setiap 3000 km atau lebih, saya rasa Filter setiap tiga kali sudah cukup.
Bagaimana pengalaman Anda dengannya?
Saya tidak pernah mengalami kebocoran oli dari filter, dan tidak pernah ada benda asing yang tercampur dengan oli yang diganti.
Tidak ada masalah khusus, atau mungkin tidak ada produk selain produk cacat yang memiliki masalah terlihat karena sifat komponennya.
Bagaimana perbandingannya dengan produk lain?
Saya melihat seorang Youtuber Sepeda Motor yang membongkar filter produk OEM dan merek lain dari pabrikan besar dan membandingkan area filter internal, dll. Dia menyimpulkan bahwa OEM adalah kualitas tertinggi.
Mengingat selisihnya kurang dari 1000 yen, menurut saya ada baiknya memilih OEM.
Ini adalah poin yang halus ketika mempertimbangkan ketersediaan dan kebutuhan akan kualitas tinggi tersebut.
[Hal-hal yang perlu diperhatikan]
Jangan pernah mengencangkan terlalu kencang.
Akan menjadi malapetaka jika ulir sekrup putus dengan menggunakan alat dan mengencangkannya dengan kuat.