- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Drive Parts
- Scooter Drive Parts
- Scooter Drive Parts
- Drive Belts
- It will last for 20,000 km with plenty of time t... (DAYTONA: Reinforced V Belt)
【DAYTONA】Reinforced V Belt Review
Fits: HONDA READ 125, HONDA READ 125, HONDA READ 125, HONDA PCX
It will last for 20,000 km with plenty of time to spare!
I always use it as a V Belt for my PCX which I usually use for commuting.
The last time I replaced it was at 50,000 km, and now it is over 70,000 km and has been used for over 20,000 km, so I have replaced the Weight roller, Slide Piece and Quantity:I replaced it with a set
The V Belt that was removed was very clean and did not look much like a new one. 。 The width was measured and found to be only about 0.1mm less than the description of the product. "The limit is 1mm or more less than the specified width dimension." It is unlikely that the amount will be reduced to the Spec. limit under normal use.
However, if you look closely at the reverse side of the Belt, you will see fine cracks, which is a unique feature of this Belt, Dual structure of standard rubber and high elasticity heat resistant compound rubber. However, the limit of the spec. is around 25,000 km.
The weight roller that was replaced at the same time after 20,000 km is not worn unevenly, but it seems to be a little smaller than the new one. 。 According to the actual measurement, all rollers seem to be 0.3mm in diameter and a little less than 1mm in circumference, and they may be 1 to 2g lighter. 。
Recently, fuel consumption has been below 45km per liter more often than not, and I thought it was because of the colder weather, but maybe it was because the weight roller was lighter and the emphasis was on acceleration. 。
Considering this, I would say that the weight roller, slide piece, and V-belt should be replaced at 20,000~25,000km, and the Torque Camshaft should be disassembled, cleaned, and greased up in quantities.:I think it would be better to do this with Set.
Ini akan berlangsung selama 20.000 km dengan banyak waktu luang!
Saya selalu menggunakannya sebagai V Belt untuk PCX saya yang biasa saya gunakan untuk bepergian.
Terakhir saya ganti di 50.000 km, sekarang sudah lebih dari 70.000 km dan sudah dipakai lebih dari 20.000 km, jadi saya ganti Weight roller, Slide Piece dan Quantity: Saya ganti dengan satu set
V Belt yang dilepas sangat bersih dan tidak terlihat seperti baru. 。 Lebar diukur dan ternyata hanya kurang dari 0,1 mm dari deskripsi produk. "Batasnya adalah 1mm atau lebih kurang dari dimensi lebar yang ditentukan." Kecil kemungkinannya bahwa jumlahnya akan dikurangi ke Spesifikasi. batas dalam penggunaan normal.
Namun, jika Anda melihat lebih dekat pada sisi belakang Sabuk, Anda akan melihat retakan halus, yang merupakan fitur unik dari Sabuk ini, Struktur ganda dari karet standar dan karet kompon tahan panas dengan elastisitas tinggi. Namun, batasan spesifikasinya. berjarak sekitar 25.000 km.
Weight roller yang diganti pada waktu yang sama setelah 20.000 km tidak aus secara tidak merata, namun tampak sedikit lebih kecil dari yang baru. 。 Menurut pengukuran sebenarnya, semua rol tampaknya berdiameter 0,3 mm dan lingkarnya sedikit kurang dari 1 mm, dan mungkin lebih ringan 1 hingga 2 g. 。
Akhir-akhir ini, konsumsi bahan bakar lebih sering berada di bawah 45km per liter, dan saya pikir itu karena cuaca yang lebih dingin, tapi mungkin karena bobotnya lebih ringan dan penekanannya pada akselerasi. 。
Mempertimbangkan hal ini, menurut saya roller pemberat, potongan geser, dan sabuk-V harus diganti pada 20.000~25.000 km, dan Torsi Camshaft harus dibongkar, dibersihkan, dan dilumasi dalam jumlah banyak.:Saya pikir akan lebih baik untuk melakukan ini dengan Set.