- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Drive Parts
- Clutch Plate/ Clutch Disc / Friction Plate
- OEM Replace Product... (ATop: Clutch Plate)
【ATop】Clutch Plate Review
OEM Replace Product
I used it on a CB125T Engine that I purchased used.
The internal condition of the engine is unusually bad, and although it is cranking, each part is full of sludge and overhaul.
It was a level where the inside of the case was coated with a brown object, as if the oil had hardly been changed.
It is an Engine blow on a day when the Oil line is clogged because it crackles and flakes off when rubbed.
We had planned to muddy yourBrown only above the waist, but we decided to work below the waist as well.
The originally attached Clutch was also in an odd state, as if the Sludge was wrapped around it rather than burnt.
I was going to buy Plate only OEM and replace it, but it happens to be out of stock and the delivery time seems to be long, so I'm going to use Replace product.
I was surprised to receive it in a proper PACKAGE.
The clutch basket, friction plate, pressure plate, spring, etc. are all included.
For some reason, the thrust bearing attached to the pressure plate is not included in the kit, so it should be ported or purchased separately.
Well, but I don't mind because it is cheap at 6,000 yen.
I will replace it for now, but in case I get Judder or something else, I will go OEM.
Produk Pengganti OEM
Saya menggunakannya pada Mesin CB125T yang saya beli bekas.
Kondisi internal mesin sangat buruk, meskipun dalam keadaan engkol, setiap bagian penuh dengan lumpur dan perombakan.
Itu adalah tingkat di mana bagian dalam kotaknya dilapisi dengan benda berwarna coklat, seolah-olah olinya hampir tidak pernah diganti.
Yang dimaksud dengan Mesin meledak pada hari dimana saluran Oli tersumbat karena pecah dan mengelupas bila digosok.
Kami telah merencanakan untuk membuat keruh pada warna Coklat Anda hanya di bagian atas pinggang, namun kami memutuskan untuk mengerjakannya di bawah pinggang juga.
Kopling yang awalnya terpasang juga dalam keadaan aneh, seolah-olah Sludge itu melilitnya bukannya terbakar.
Tadinya saya mau beli Plate OEM saja dan menggantinya, tapi kebetulan stoknya habis dan waktu pengirimannya sepertinya lama, jadi saya akan pakai produk Ganti.
Saya terkejut menerimanya dalam PAKET yang tepat.
Keranjang kopling, pelat gesekan, pelat tekanan, pegas, dll. semuanya disertakan.
Untuk beberapa alasan, bantalan dorong yang terpasang pada pelat penekan tidak disertakan dalam kit, jadi harus diangkut atau dibeli secara terpisah.
Ya, tapi saya tidak keberatan karena harganya murah yaitu 6.000 yen.
Saya akan menggantinya untuk saat ini, tetapi jika saya mendapatkan Judder atau yang lainnya, saya akan menggunakan OEM.