- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Drive Parts
- Driven Sprocket / Rear Sprocket
- Driven Sprocket / Rear Sprocket
- It was Out to ask the weight.... (KITACO: Driven Sprocket (Rear))
【KITACO】Driven Sprocket (Rear) Review
Fits: HONDA SUPER CUB 50, HONDA BENLY50CD90, HONDA SUPER CUB 90, HONDA SUPER CUB70, HONDA BENLY50S, HONDA BENLY50CD50, HONDA LITTLE CUB, HONDA SUPER CUB 50, HONDA SUPER CUB 50, HONDA SUPER CUB 90, HONDA LITTLE CUB, HONDA LITTLE CUB, HONDA LITTLE CUB, HONDA LITTLE CUB, HONDA CL50
It was Out to ask the weight.
Bore up CUB90 to 105cc.
Before the replacement, I had KITACO's F16T and R37 Ding. It gave me great acceleration and I was able to drive uphill very comfortably.
I recently test rode a CT110 HUNTER CUB with a previous rider. Unfortunately, his impression is that the acceleration is too strong and very difficult to use, and as a result, he does not enjoy it. There is a weight difference between riders, but it is only for me, so it is fine if only I can enjoy it. However, it is frustrating to hear this from someone who knows how to use the CUB. I was just reviewing the color of the axle line and decided to replace the RSprocket which is the same process.
I purchased the same KITACO as last time and the number of the pin is 36. The color is the same glossy black as last time and the Sprocket is included in the package. When I store the Sprocket after replacement, I use the package it came in to prevent the Chain oil from sticking to other things. This package is the most convenient when using multiple Sprockets, as long as you have time to clean the oil off each time.
If you are replacing it for the first time, be careful in removing the Sprocket from the Flange. Glasses Wrenchetc. may hit your hand on the sharp Sprocket the moment it is loosened because it is tightened quite hard. If possible, we recommend using a 14mm TWrench.
After the change, the acceleration was definitely reduced. However, the irregular timing has changed and the Change Pedal is easier to operate than before. I am not holding my upper body so strongly when starting, and my riding posture is better. The maximum speed has also changed, but I don't put much emphasis on it because I don't plan to use the speed on my CUB.
The calculated Sprocket ratio gives some idea of what to expect, but it is difficult to get an impression of what it is actually like to ride. Sprocket is a part that can be replaced to adjust acceleration and speed. The price of the parts to be replaced is low for this reason, which is helpful.
I will have the same person test drive it next month. I would like to make a decision in one shot to avoid being tipped off that I'm wasting my money.
Itu Keluar untuk menanyakan beratnya.
Bor CUB90 hingga 105cc.
Sebelum penggantian, saya memiliki Ding F16T dan R37 KITACO. Ini memberi saya akselerasi yang luar biasa dan saya bisa berkendara menanjak dengan sangat nyaman.
Saya baru-baru ini menguji mengendarai CT110 HUNTER CUB dengan pengendara sebelumnya. Sayangnya, kesannya akselerasinya terlalu kuat dan sangat sulit digunakan, sehingga ia tidak menikmatinya. Ada perbedaan bobot antar pengendara, tapi itu hanya untuk saya, jadi tidak masalah jika saya bisa menikmatinya. Namun, sungguh membuat frustasi mendengar hal ini dari seseorang yang mengetahui cara menggunakan CUB. Saya baru saja mereview warna garis gardan dan memutuskan untuk mengganti RSprocket yang prosesnya sama.
Saya membeli KITACO yang sama seperti terakhir kali dan nomor pinnya adalah 36. Warnanya sama hitam mengkilap seperti terakhir kali dan Sproket sudah termasuk dalam paket. Ketika saya menyimpan Sproket setelah penggantian, saya menggunakan kemasannya untuk mencegah oli Rantai menempel pada benda lain. Paket ini paling nyaman bila menggunakan beberapa Sprocket, selama Anda punya waktu untuk membersihkan oli setiap kali menggunakannya.
Jika Anda baru pertama kali menggantinya, berhati-hatilah saat melepas Sproket dari Flange. Kunci Pas Kacamata, dll. tangan Anda mungkin mengenai Sproket tajam saat dilonggarkan karena dikencangkan cukup kuat. Jika memungkinkan, kami sarankan menggunakan TWrench 14mm.
Setelah ubahan, akselerasinya pasti berkurang. Namun, pengaturan waktu yang tidak teratur telah berubah dan Change Pedal lebih mudah dioperasikan dibandingkan sebelumnya. Saya tidak menahan tubuh bagian atas saya terlalu kuat saat memulai, dan postur berkendara saya lebih baik. Kecepatan maksimumnya juga berubah, tetapi saya tidak terlalu menekankannya karena saya tidak berencana menggunakan kecepatan tersebut pada CUB saya.
Rasio Sprocket yang dihitung memberikan gambaran tentang apa yang diharapkan, namun sulit untuk mendapatkan gambaran seperti apa sebenarnya rasanya berkendara. Sproket merupakan bagian yang dapat diganti untuk mengatur akselerasi dan kecepatan. Oleh karena itu, harga suku cadang yang akan diganti rendah, sehingga sangat membantu.
Saya akan meminta orang yang sama untuk mengujinya bulan depan. Saya ingin mengambil keputusan dalam satu kesempatan agar tidak diberi tahu bahwa saya membuang-buang uang.