- Home
- Product reviews
- Motorcycle Parts
- Electrical
- Meters
- Tachometers
- It picks up Noise.... (DAYTONA: VELONA Tacho Meter Kit)
【DAYTONA】VELONA Tacho Meter Kit Review
It picks up Noise.
I thought I knew what ShiftTiming was even without the Tachometer.
The re-acceleration is inevitably slow in the SCENE that requires climbing the board.
I purchased it to keep track of RPMs.
While retrofitted, the position and Size are moderate, and the high brightness makes it easier to read than the OEM Speedometer.
However, the Clutch Cable runs through the Shift Up Indicator position, so it is not visible when the driver is riding. (I guess it depends on your body shape …)
Also, as is common with retrofitted tachometers, the rpm may rise or fall by around 500 rpm during cruising.
The performance is sufficient for me as I only needed to know the approximate number of revolutions.
I was able to correct my riding style because I was SHIFT UP at lower rpm than I expected.
The installation is more difficult because the tank needs to be lowered.
The illustrated Instruction Manual is clear and helpful and manageable.
However, although not a problem with this product, we had two problems during installation.
1. OEM Speedometer BracketMounting Bolt stuck at an angle.
It is fixed by biting into the Blinker Bracket and Meter Bracket.
The Bolt on the Meter Bracket was stuck at an angle, making it difficult to replace the Bolt.
(It's mainly Honda's fault since it's due to individual differences in the car body.)
2. occupies the power supply for Attachment (+ voltage shortage may occur)
The power supply for the Attachment provided on the Brake Side is used.
Already incompatible with USB power supply and Cigar socket.
The same thing happens when I make the connections as per the Instruction Manual, but
While the Cell is spinning, it seems to run out of voltage and reboots (re-opens).
The Harness length is long enough to reach the bottom of the Seat even through the bottom of the Tank.
I modified the Wiring to take power directly from Battery and it improved.
The voltage display function compares the voltage at the time of wiring according to the Instruction Manual with the voltage at the buffer.
The voltage seems to be slightly lower in the former. (It is not the fault of this product, but the spec. on the car body side.)
The following products were used for the Wiring change.
KIJIMA:ACC Branch Harness Kit]
https://www.webike.net/sd/21317023/
DAYTONA:Attachment Power Supply Unit D-UNITPlus]
https://www.webike.net/sd/24232600/
Ini mengambil Kebisingan.
Saya pikir saya tahu apa itu ShiftTiming bahkan tanpa Tachometer.
Akselerasi ulang pasti lambat di SCENE yang membutuhkan pendakian.
Saya membelinya untuk melacak RPM.
Saat dipasang kembali, posisi dan Ukurannya sedang, dan kecerahan tinggi membuatnya lebih mudah dibaca dibandingkan Speedometer OEM.
Namun Kabel Kopling melewati posisi Shift Up Indicator sehingga tidak terlihat saat pengemudi berkendara. (Saya kira itu tergantung pada bentuk tubuh Anda…)
Selain itu, seperti yang biasa terjadi pada takometer yang dipasang, rpm dapat naik atau turun sekitar 500 rpm selama berlayar.
Performanya cukup bagi saya karena saya hanya perlu mengetahui perkiraan jumlah putarannya.
Saya dapat memperbaiki gaya berkendara saya karena saya SHIFT UP pada rpm lebih rendah dari yang saya harapkan.
Pemasangannya lebih sulit karena tangki perlu diturunkan.
Instruksi Manual yang diilustrasikan jelas dan bermanfaat serta mudah dikelola.
Namun, meskipun tidak ada masalah dengan produk ini, kami mengalami dua masalah saat instalasi.
1. Baut Pemasangan Braket Speedometer OEM tertancap miring.
Itu diperbaiki dengan menggigit Braket Blinker dan Braket Meter.
Baut pada Braket Meteran tersangkut miring sehingga menyulitkan penggantian Baut.
(Ini terutama kesalahan Honda karena perbedaan individu pada bodi mobil.)
2. menempati catu daya untuk Lampiran (+ kekurangan tegangan dapat terjadi)
Catu daya untuk Perlengkapan yang tersedia di Sisi Rem digunakan.
Sudah tidak kompatibel dengan catu daya USB dan soket Cerutu.
Hal yang sama terjadi ketika saya membuat koneksi sesuai Instruksi Manual, tapi
Saat Sel berputar, sepertinya tegangannya habis dan reboot (terbuka kembali).
Panjang Harnessnya cukup panjang untuk mencapai bagian bawah Jok bahkan menembus bagian bawah Tangki.
Saya memodifikasi Pengkabelan untuk mengambil daya langsung dari Baterai dan hasilnya meningkat.
Fungsi tampilan tegangan membandingkan tegangan pada saat pengkabelan sesuai dengan Instruksi Manual dengan tegangan pada buffer.
Tegangannya tampaknya sedikit lebih rendah pada yang pertama. (Bukan kesalahan produk ini, tapi spek di sisi bodi mobil.)
Produk berikut digunakan untuk perubahan Pengkabelan.
KIJIMA: Kit Harness Cabang ACC]
https://www.webike.net/sd/21317023/
DAYTONA:Unit Catu Daya Lampiran D-UNITPlus]
https://www.webike.net/sd/24232600/