- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rem
- Kampas Rem
- Kampas Rem
- Pad Murah untuk Balap... (RK: Mega Alloy X Brake Pads)
【RK】Mega Alloy X Brake Pads Review
Sesuai: HUSQVARNA SMS630, HUSQVARNA SM630R, HUSQVARNA SM610, HUSQVARNA SM510R, HUSQVARNA SM450RR (06 - 08), HUSQVARNA SM450R, HUSQVARNA 701640LC4 SUPERMOTO, DUCATI MONSTER S4Rs testastretta, DUCATI MONSTER S4R, DUCATI 999, DUCATI 999, DUCATI 999, DUCATI 998S, DUCATI 749S, DUCATI 749S, DUCATI 749R, APRILIA Tuono1000R, APRILIA RSV1000R FACTORY, APRILIA RSV1000, APRILIA RSV1000,
Cheap Pad for Race
I am installing it on Aprilia Tuono Racing (2003), which I use mainly for touring and city driving.
I was not satisfied with the effectiveness of the OEM brembo pads, so I replaced them with Mega alloyX, which I also use on the RSV4 used at Circuit and am satisfied with its braking power.
The Caliper was disassembled, cleaned, and the seal was replaced, so the Breaking Touch and the effectiveness of the Breaking have improved considerably!
Of course, zcoo's Type C and CARBONE LORRAINE etc.'s racing pads are of course superior in terms of absolute braking power on the circuit, but after using them in various ways, I have come to the conclusion that Mega alloyX is sufficient for my level of skill (Tsukuba 1 minute and 4 seconds). 。 Even if the braking power is inferior, my acquaintance runs in the 0-second range with Mega alloyX, so I think the performance is more than sufficient for public road use.
The pad lasts about 5,000 km, depending on usage, which is not so good, but of course it lasts longer than other companies' racing pads, so I am satisfied with it.
Moreover, the price is less than half of other racing pads, so the cost performance is very high.
Pad Murah untuk Balap
Saya menginstalnya di Aprilia Tuono Racing (2003), yang saya gunakan terutama untuk touring dan city driving.
Saya tidak puas dengan efektivitas bantalan brembo OEM, jadi saya menggantinya dengan Mega alloyX, yang juga saya gunakan pada RSV4 yang digunakan di Sirkuit dan saya puas dengan daya pengeremannya.
Caliper dibongkar, dibersihkan, dan segelnya diganti, jadi Breaking Touch dan efektivitas Breaking telah meningkat pesat!
Tentu saja, bantalan balap zcoo Tipe C dan CARBONE LORRAINE dll. tentu saja lebih unggul dalam hal daya pengereman absolut di sirkuit, tetapi setelah menggunakannya dalam berbagai cara, saya sampai pada kesimpulan bahwa Mega alloyX cukup untuk saya tingkat keterampilan (Tsukuba 1 menit dan 4 detik). Bahkan jika daya pengeremannya lebih rendah, kenalan saya berjalan dalam rentang 0 detik dengan Mega alloyX, jadi saya pikir kinerjanya lebih dari cukup untuk penggunaan jalan umum.
Pad ini tahan sekitar 5.000 km, tergantung pemakaian, yang tidak begitu bagus, tapi tentu saja tahan lebih lama dari racing pad perusahaan lain, jadi saya puas dengannya.
Apalagi harganya kurang dari setengah dari bantalan balap lainnya, sehingga kinerja biayanya sangat tinggi.