- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rantai / Gear
- Sparepart Kopling Lainnya
- FeeRing Kopling berubah!... (Workshop Kitamura: SP Clutch Lifter Plate)
【Workshop Kitamura】SP Clutch Lifter Plate Review
Sesuai: HONDA , HONDA CRF230F, HONDA FTR(223), HONDA NIGHTHAWK 250, HONDA REBEL, HONDA SL230, HONDA TL125, HONDA TLR200, HONDA XL125R, HONDA XL200R, HONDA XR230
Clutch's FeeRing is changing!
[How is it used?
I decided to buy this product when I heard that this product would be released from Kobo Kitamura with the same Timing as the change to Reinforced Clutch for xr230.
Was the one you received as per Image?
OEM Parts are processed. The appearance is not so different from OEM Parts.
Was the installation difficult?
The timing is the same as changing the clutch, so it cancels out the need to open the crankcase, but it is a bit of a hassle.
Gasket, etc., must be prepared in advance and must be installed with the specified torque or it will be damaged.
How was your experience with it?
I used to grip the lever to change the Clutch, but after installing this, the Clutch connects smoothly thanks to the Spring being properly engaged.
With the Reinforced Clutch on it, it didn't make it any lighter, but it did take some of the strain off my grip.
Even if you roughly release the lever, it will connect quickly and easily. It became more fun to connect.
[Included Parts:were they on?
Washer is included, so it is a form to incorporate if necessary according to the use.
[Was there anything that disappointed you?
Not at all.
I know some people think it's expensive for an OEM, but it's definitely worth it.
This processing technology is a national treasure.
FeeRing Kopling berubah!
[Bagaimana cara menggunakannya?
Saya memutuskan untuk membeli produk ini ketika saya mendengar bahwa produk ini akan dirilis dari Kobo Kitamura dengan Timing yang sama dengan perubahan Reinforced Clutch untuk xr230.
Apakah yang Anda terima sesuai Gambar?
Bagian OEM diproses. Penampilannya tidak jauh berbeda dengan OEM Parts.
Apakah pemasangannya sulit?
Waktunya sama dengan mengganti kopling, jadi tidak perlu membuka bak mesin, tapi agak merepotkan.
Gasket, dll, harus disiapkan terlebih dahulu dan harus dipasang dengan torsi yang ditentukan atau akan rusak.
Bagaimana pengalaman Anda dengannya?
Saya dulu memegang tuas untuk mengganti Kopling, tetapi setelah memasang ini, Kopling terhubung dengan lancar berkat Pegas yang terpasang dengan benar.
Dengan Reinforced Clutch di atasnya, itu tidak membuatnya lebih ringan, tetapi itu menghilangkan beberapa ketegangan dari cengkeraman saya.
Bahkan jika Anda melepaskan tuas secara kasar, itu akan terhubung dengan cepat dan mudah. Menjadi lebih menyenangkan untuk terhubung.
[Bagian yang Termasuk: apakah mereka aktif?
Washer sudah termasuk, jadi bentuk untuk dimasukkan jika perlu sesuai dengan penggunaan.
[Apakah ada yang membuatmu kecewa?
Tidak semuanya.
Saya tahu beberapa orang berpikir itu mahal untuk sebuah OEM, tapi itu pasti sepadan.
Teknologi pengolahan ini adalah harta nasional.