- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Sparepart Mesin
- Mesin
- Pompa / Tutup / Filter Oli
- dengan O-ring untuk kenyamanan!... (DAYTONA: Oil Filter)
【DAYTONA】Oil Filter Review
Sesuai: YAMAHA XJR1300, YAMAHA XJR1300SP, YAMAHA XJR1200R, YAMAHA XJR1200, YAMAHA FZR750, YAMAHA FZX750, YAMAHA FZR750R, YAMAHA FZR1000, YAMAHA FZ750, YAMAHA FJ1200A, YAMAHA FJ1200
with O-ring for convenience!
[How is it used?
I use it on my MainMotorcycle XJR1300C. OEM is fine, but it's too much trouble to buy two kinds of O-rings every time & I can't replace them without stock.:We use this product that is Set.
How was your experience with it?
I think the quality is comparable to the OEM Product, I honestly don't know how the performance compares to the OEM.
How did it compare to other products?
We can see concrete figures such as 20% more creases and a larger filtration area compared to OEM, and "All produced FOR JAPAN MODEL" I think that it is possible to use it from the fact that the warranty is attached, etc. quite safely. To be honest, if it is not OEM, I do not feel like using much except this DAYTONAFilter.
[Points to note]
The only thing to keep in mind when replacing the filter is the torque on the BypassValve and the torque on the Filter coverDrain.
BypassValve:15Nm
FilterDrain:7Nm
The Torque is quite weak, so be careful not to overtighten.
By the way, the drain bolt is 43Nm if the bolt is OEM (or same material). That's how tight it is!
If you are replacing with an Aluminum drain bolt, this Torque does not apply to you. I think it's 20-25 at most.
Be careful not to screw up the aluminum drain bolt by over-tightening.
[ITEMS TO BUY TOGETHER
First of all, Drain Washer is the OEM Product number of XJR1300. "214-11198-01. It is
Also, Drain Washer of Oil Filter Cover, which I tend to forget unexpectedly, is a small one of about M5 made of copper.
This guy's OEM product number is "90430-05126. I wish this Washer was included from the beginning. I wish this Washer was included from the beginning....
dengan O-ring untuk kenyamanan!
[Bagaimana cara menggunakannya?
Saya menggunakannya di MainMotorcycle XJR1300C saya. OEM baik-baik saja, tetapi terlalu banyak kesulitan untuk membeli dua jenis cincin-O setiap kali & saya tidak dapat menggantinya tanpa stok.:Kami menggunakan produk ini yang Ditetapkan.
Bagaimana pengalaman Anda dengannya?
Saya pikir kualitasnya sebanding dengan Produk OEM, jujur saya tidak tahu bagaimana kinerjanya dibandingkan dengan OEM.
Bagaimana itu dibandingkan dengan produk lain?
Kita dapat melihat angka konkret seperti lipatan 20% lebih banyak dan area filtrasi yang lebih besar dibandingkan dengan OEM, dan "Semua diproduksi UNTUK MODEL JAPAN" Saya pikir itu mungkin untuk digunakan dari fakta bahwa garansi terpasang, dll. cukup aman. Sejujurnya, jika bukan OEM, saya tidak ingin menggunakan banyak kecuali DAYTONAFilter ini.
[Hal yang perlu diperhatikan]
Satu-satunya hal yang perlu diingat saat mengganti filter adalah torsi pada BypassValve dan torsi pada penutup Filter Drain.
BypassValve:15Nm
Filter Drain 7Nm
Torsinya cukup lemah, jadi berhati-hatilah agar tidak terlalu kencang.
Omong-omong, baut pembuangan adalah 43Nm jika bautnya OEM (atau bahan yang sama). Begitulah ketatnya!
Jika Anda mengganti dengan baut pembuangan Aluminium, Torsi ini tidak berlaku untuk Anda. Saya pikir itu 20-25 paling banyak.
Hati-hati jangan sampai mengencangkan baut penguras aluminium dengan terlalu kencang.
[ITEM UNTUK DIBELI BERSAMA
Pertama-tama, Drain Washer adalah nomor Produk OEM dari XJR1300. "214-11198-01. Itu
Juga, Drain Washer of Oil Filter Cover, yang sering saya lupakan tiba-tiba, adalah yang kecil dari sekitar M5 yang terbuat dari tembaga.
Nomor produk OEM orang ini adalah "90430-05126. Saya berharap Mesin Cuci ini disertakan sejak awal. Saya berharap Mesin Cuci ini disertakan sejak awal....