- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rem
- Kampas Rem
- Kampas Rem
- Saya mendapatkannya dengan setengah harga OEM da... (NTB: Brake Pad)
【NTB】Brake Pad Review
I got it for half the price of the OEM and it seems to last longer than the OEM. It works just fine.
I installed it on the Rear brake of my Exciter 150 (also known as Jupiter, SNIPER, Y15Zr, etc).
FOR JAPAN MODELThere was no information about the fitment because it was a model that was not sold, and there was a mistake that the shape was different though I bought it for Grom because it was similar to Caliper of Grom.
Therefore, I removed the Pad and took a picture of it beforehand, and looked for the same shape of the back plate and wear material.
Apparently "It's probably the same as BirdCity's for Rear. This is the conclusion. I was worried until it arrived, but as a result, it was attached to the exciter.
When I installed this NTB pad on the front, I replaced it with another brand within a month. Rear is good if it has good control rather than braking power. So I decided to use NTB which is cheap and durable.
In addition, the OEMPad worked hard for about 30,000km. (Front's life is about 15,000km)
I also changed the pad, slide pin, boots cleaning Grease up, piston rubbing and fluid.
The caliper has been changed to RCB caliper, but it is fully compatible with Nissin normal caliper design, so Pad has been used from new.
As you can imagine, it's very mild. At best, it's gentle and durable, and at worst, it's not very effective.
If you ask me "Do you want to repeat? If you ask me "Do you want to repeat?
Saya mendapatkannya dengan setengah harga OEM dan tampaknya bertahan lebih lama daripada OEM. Ini bekerja dengan baik.
Saya memasangnya di rem belakang Exciter 150 saya (juga dikenal sebagai Jupiter, SNIPER, Y15Zr, dll).
UNTUK MODEL JAPAN Tidak ada keterangan untuk kelengkapannya karena merupakan model yang tidak dijual, dan ada kesalahan yang bentuknya berbeda padahal saya beli untuk Grom karena mirip dengan Caliper of Grom.
Oleh karena itu, saya melepas Pad dan memotretnya terlebih dahulu, dan mencari bentuk pelat belakang dan bahan aus yang sama.
Ternyata "Mungkin sama dengan BirdCity untuk Belakang. Ini kesimpulannya. Tadinya saya khawatir sampai tiba, tapi alhasil menempel di exciter.
Ketika saya memasang pad NTB ini di bagian depan, saya menggantinya dengan merek lain dalam waktu sebulan. Belakang bagus jika memiliki kontrol yang baik daripada daya pengereman. Maka saya putuskan untuk menggunakan NTB yang murah dan tahan lama.
Selain itu, OEMPad bekerja keras selama sekitar 30.000 km. (Kehidupan depan sekitar 15.000 km)
Saya juga mengganti pad, pin geser, sepatu bot membersihkan Gemuk, gesekan piston dan cairan.
Kaliper telah diubah menjadi kaliper RCB, tetapi sepenuhnya kompatibel dengan desain kaliper normal Nissin, jadi Pad telah digunakan dari baru.
Seperti yang dapat Anda bayangkan, itu sangat ringan. Paling-paling, itu lembut dan tahan lama, dan paling buruk, itu tidak terlalu efektif.
Jika Anda bertanya kepada saya "Apakah Anda ingin mengulang? Jika Anda bertanya kepada saya "Apakah Anda ingin mengulang?