- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Sparepart Stang & Kemudi
- Sistem Kendali
- Handle Kopling
- Handle Kopling
- Tuas terasa lebih ringan dan lebih halus dari se... (RC ENGINEERING: Clutch Bearing System)
【RC ENGINEERING】Clutch Bearing System Review
Sesuai: YAMAHA VMAX [1680]., YAMAHA XJR1200, YAMAHA XJR1300, YAMAHA FJR1300, YAMAHA YZF750, YAMAHA YZF1000 THUNDER ACE [Thunder Ace]., YAMAHA FZR1000, YAMAHA MT-01, SUZUKI GSX-R1100, SUZUKI RF900, SUZUKI SV1000, KAWASAKI ZXR750, KAWASAKI GPZ900, KAWASAKI GPZ750R NINJA [Ninja]., KAWASAKI ZX-10, KAWASAKI ZEPHYR1100 [Zephyr]., KAWASAKI ZZR1100, KAWASAKI ZRX1100, KAWASAKI ZRX1200, KAWASAKI zrx1200daeg [daeg].,
The Lever feels lighter and smoother than it is.
The Clutch lever is the same type as the NORMAL. The Clutch is heavy for this model.
As for installation, dimensions from the OEM Product the Large size or beating with the back of Penetrating Driver, inserting Bearing.
When you grip it, there's no friction noise that bothered me before I installed it!
Since we are not changing the Clutch Spring, the weight of the grip itself does not become lighter, but I found that Friction was reduced and the operation became Smooth.
I think this Type Lever has two pivots to support the Lever movement, but I thought that one of the movements is lighter with the Bearing and that may be the cause of the overall Smoothness.
Delicate motions at the beginning of the grip are now easier to understand thanks to the reduced Friction.
However, it is assumed to be well greased up, so don't forget to lubricate not only this part but also Lever's Pivot when you replace it.
The part I'm curious about is whether or not it can be removed and reused in the same way when it's time to replace the Lever since it was lightly tapped and inserted when it was installed.
However, if you're a stickler for operability, I don't think it's an expensive investment to replace it at the same time as Lever.
Tuas terasa lebih ringan dan lebih halus dari sebelumnya.
Tuas kopling jenisnya sama dengan NORMAL. Kopling berat untuk model ini.
Sedangkan untuk pemasangan, dimensi dari Produk OEM ukuran Besar atau pemukulan dengan bagian belakang Penetrating Driver, memasukkan Bearing.
Saat Anda menggenggamnya, tidak ada suara gesekan yang mengganggu saya sebelum saya memasangnya!
Karena kami tidak mengganti Pegas Kopling, bobot genggaman itu sendiri tidak menjadi lebih ringan, tetapi saya menemukan bahwa Gesekan berkurang dan pengoperasian menjadi Halus.
Saya pikir Type Lever ini memiliki dua pivot untuk mendukung gerakan Lever, tetapi saya pikir salah satu gerakannya lebih ringan dengan Bearing dan itu mungkin penyebab Smoothness secara keseluruhan.
Gerakan halus di awal genggaman kini lebih mudah dipahami berkat pengurangan Gesekan.
Namun, ini dianggap dilumasi dengan baik, jadi jangan lupa untuk melumasi tidak hanya bagian ini tetapi juga Pivot Tuas saat Anda menggantinya.
Bagian yang saya ingin tahu adalah apakah itu dapat dilepas dan digunakan kembali dengan cara yang sama ketika saatnya mengganti Tuas karena disadap dan dimasukkan dengan ringan saat dipasang.
Namun, jika Anda ngotot untuk pengoperasian, saya tidak berpikir itu adalah investasi yang mahal untuk menggantinya pada saat yang sama dengan Lever.