- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rantai / Gear
- Sparepart Skutik
- Sparepart Skutik
- Per Tengah
- Diganti menjadi warung di atas bukit... (DAYTONA: Super Clutch Center Spring)
【DAYTONA】Super Clutch Center Spring Review
Sesuai: HONDA DJ-1, HONDA DJ-1, HONDA Julio., HONDA Johno., HONDA Johno., HONDA Johno., HONDA Johno., HONDA Johno., HONDA Johno., HONDA Johno., HONDA joker, HONDA joker, HONDA G-dash, HONDA baton, HONDA baton, HONDA baton, HONDA baton, HONDA baton, HONDA baton, HONDA baton,
Replaced to stall on a hill
LIVE DIO suddenly stopped climbing hills that it used to climb with no problem.
The RPMs don't go up at all and it stalls….
I decided to replace the Spring because I thought it was not shifting properly as it was climbing from a 0 start.
Incidentally, parts such as WR, Belt, Clutch, Torque Camshaft, etc. are not climbed with new ones replaced.
The OEM ones were still available, so I was torn between them and the OEM ones, but I decided to go with DAYTONA ones because I knew they would eventually wear out and I had read in the reviews that they do not run out of heat.
The length is about 5mm longer than the OEM one, and I feel that the DAYTONA one is stiffer when pushed in by hand.
When attaching the Belt, I opened the Clutch by hand and had no problem.
On the important slopes, the rpms, which had not been rising before, are now rising, and the car climbs up the slopes as strongly as before.
I can't compare with new OEM springs, but the symptoms of not being able to climb hills with worn out springs were cured by replacing them with DAYTONA springs.
I would like to see a paint job that makes it easier to tell what Spring is attached to the Clutch, even when it is assembled on the Clutch, so that the color of the drills can be more clearly identified.
Diganti menjadi warung di atas bukit
LIVE DIO tiba-tiba berhenti mendaki bukit yang biasa didakinya tanpa masalah.
RPM tidak naik sama sekali dan terhenti….
Saya memutuskan untuk mengganti Spring karena saya pikir itu tidak bergeser dengan benar karena naik dari awal 0.
Kebetulan part seperti WR, Belt, Clutch, Torque Camshaft, dll tidak menanjak diganti baru.
Yang OEM masih tersedia, jadi saya terpecah antara mereka dan yang OEM, tapi saya memutuskan untuk menggunakan yang DAYTONA karena saya tahu mereka pada akhirnya akan aus dan saya telah membaca di ulasan bahwa mereka tidak kehabisan panas.
Panjangnya sekitar 5mm lebih panjang dari yang OEM, dan saya merasa yang DAYTONA lebih kaku saat didorong dengan tangan.
Saat memasang Sabuk, saya membuka Kopling dengan tangan dan tidak ada masalah.
Di tanjakan penting, rpm yang sebelumnya tidak naik, kini naik, dan mobil mendaki tanjakan sekuat dulu.
Saya tidak bisa membandingkan dengan mata air OEM baru, tetapi gejala tidak bisa mendaki bukit dengan mata air yang sudah usang dapat disembuhkan dengan menggantinya dengan mata air DAYTONA.
Saya ingin melihat pekerjaan pengecatan yang memudahkan untuk mengetahui Pegas apa yang terpasang pada Kopling, bahkan saat dipasang pada Kopling, sehingga warna bor dapat diidentifikasi dengan lebih jelas.