- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Knalpot
- Pipa Knalpot
- Kustomisasi CRF250L pada tahun 2023... (SP Tadao: POWERBOX Pipe)
【SP Tadao】POWERBOX Pipe Review
Customization of CRF250L in 2023
The 5th to 6th gears are quite far apart and there was some rattling, but after installing this PowerBox, I was able to smoothly SHIFT UP.
The OEM exhaust pipe is Black Matte, but this one is Polished Stainless Steel, shining and very parenthesis.
The installation process took about two hours of worrying.
Especially, the exhaust pipe joint of the engine was too thin, and I thought that I could not insert the bracket enough because I thought it would go all the way to the base of the bracket, but when I looked at another sp Tadao's site, there is about 8mm gap, so the metal gasket must have been squashed inside and it looks good. I thought it was not enough to insert.
The silencer part of the Exhaust System does not go in deep enough, so I felt it was necessary to apply liquid Gasket firmly and put it in little by little to get a Large cut.
Kustomisasi CRF250L pada tahun 2023
Gigi 5 sampai 6 jaraknya lumayan berjauhan dan ada sedikit bunyi berderak, tapi setelah pasang PowerBox ini, saya bisa SHIFT UP dengan lancar.
Pipa knalpot OEM berwarna Hitam Matte, tapi yang ini Stainless Steel Poles, mengkilat dan sangat kurung.
Proses instalasi memakan waktu sekitar dua jam yang mengkhawatirkan.
Terutama sambungan pipa knalpot mesinnya terlalu tipis, dan saya pikir saya tidak bisa memasukkan braketnya dengan cukup karena saya pikir itu akan sampai ke dasar braket, tetapi ketika saya melihat situs sp Tadao yang lain, ada celah sekitar 8 mm, jadi paking logamnya pasti terjepit di dalam dan terlihat bagus. Saya pikir itu tidak cukup untuk dimasukkan.
Bagian peredam pada Sistem Pembuangan tidak masuk cukup dalam, jadi saya merasa perlu memasang Gasket cair dengan kuat dan memasukkannya sedikit demi sedikit agar mendapat potongan yang besar.