- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Sparepart Mesin
- Mesin
- Big Bore Kit / Silinder
- Ini terlihat berkualitas baik.... (ATop: Cylinder Kit [for Repair])
【ATop】Cylinder Kit [for Repair] Review
It looks good quality.
The Engine of CB125T is being overhauled.
The engine was purchased used, but the inside of the engine was covered with sludge and was completely brown, probably due to poor oil management.
This is a Level that is coated with something from Brown's.
Fortunately, the condition of the Cylinder and Piston was better, but out of curiosity, I bought a Cylinder kit from ATOP.
Since we are working on a 125cc to make a Hen LeverMachine, we dared to use Replacement for OEM. instead of Bore Up Kit.
I was a little worried when I saw the Bore Up Kit made by Large Land for CUB-type engines, etc., but it seems to have a brand name, at least.
There was a Laser engraving of ATOP on the LeftIntake side of the CylinderTop.
The paint is a darker Silver.
It will be a little while before I can use it, as it is taking a long time to rosette due to various sticking points below the waist, but I think it is better than using an OEM with an unknown history of use.
I would like to Review it again when I put it together.
Naturally, there is no Instruction Manual for handling or assembly, so if you do not know what you are looking for, please refer to Honda's Service Manual or Parts List.
Ini terlihat berkualitas baik.
Mesin CB125T sedang dirombak.
Mesin dibeli bekas, tetapi bagian dalam mesin tertutup lumpur dan berwarna coklat seluruhnya, mungkin karena pengelolaan oli yang buruk.
Ini adalah Level yang dilapisi dengan sesuatu dari Brown.
Untungnya kondisi Silinder dan Piston lebih baik, namun karena penasaran saya membeli kit Silinder dari ATOP.
Karena kami sedang mengerjakan mesin 125cc untuk membuat Hen LeverMachine, kami berani menggunakan Penggantian untuk OEM. bukannya Bore Up Kit.
Saya sedikit khawatir ketika melihat Bore Up Kit buatan Large Land untuk mesin tipe CUB, dll, tapi sepertinya setidaknya punya nama merek.
Ada ukiran Laser ATOP di sisi LeftIntake CylinderTop.
Catnya berwarna Perak yang lebih gelap.
Akan memakan waktu cukup lama sebelum saya bisa menggunakannya, karena butuh waktu lama untuk membuat roset karena berbagai titik yang menempel di bawah pinggang, tapi menurut saya ini lebih baik daripada menggunakan OEM dengan riwayat penggunaan yang tidak diketahui.
Saya ingin Meninjaunya lagi ketika saya merakitnya.
Tentu saja, tidak ada Instruksi Manual untuk penanganan atau perakitan, jadi jika Anda tidak tahu apa yang Anda cari, silakan merujuk ke Manual Servis atau Daftar Suku Cadang Honda.