- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rantai / Gear
- Plat Kopling / Piringan Kopling / Plat Gesek
- Untuk memperkuat pasokan Minyak.... (Workshop Kitamura: Clutch Plate Set)
【Workshop Kitamura】Clutch Plate Set Review
Sesuai: YAMAHA SEROW250, YAMAHA XG250 TRICKER, YAMAHA XT250X
To strengthen the supply of Oil.
Originally, the Clutch's connecting Timing changed after only a few minutes of city driving, making it slippery.
The XT250X and SEROW250 engines apparently have poor clutch oil circulation by design, and I thought the change in meet point was due to that (although I think there is some degradation of friction as well).
In fact, the thickness of the friction on my vehicle was appropriate, but it was burned black, and I am sure that the oil supply is insufficient.
For the time being, we replaced only the clutch plates to see how it goes, but after installation, the above situation no longer occurs even after driving for a long period of time. I think the friction plate is also prolonged.
At the same time, we added the company's Clutch spring retainer, so there may be a synergistic effect.
Untuk memperkuat pasokan Minyak.
Awalnya, Timing penghubung Kopling berubah setelah hanya beberapa menit berkendara di kota, membuatnya licin.
Mesin XT250X dan SEROW250 tampaknya memiliki sirkulasi oli kopling yang buruk, dan menurut saya perubahan titik temu disebabkan oleh hal tersebut (walaupun menurut saya ada penurunan gesekan juga).
Sebenarnya ketebalan gesekan pada kendaraan saya sudah sesuai, namun terbakar hitam, dan saya yakin persediaan oli tidak mencukupi.
Untuk saat ini kami hanya mengganti pelat kopling untuk melihat bagaimana kelanjutannya, namun setelah pemasangan, keadaan di atas tidak lagi terjadi bahkan setelah berkendara dalam jangka waktu yang lama. Menurut saya gesekan pelatnya juga berkepanjangan.
Pada saat yang sama, kami menambahkan penahan pegas Kopling perusahaan, sehingga mungkin ada efek sinergis.