- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Knalpot
- Knalpot Full System
- 5 poin untuk suara +6, kemudahan instalasi -1... (OVER RACING: Full titanium Megaphone Full Exhaust System 4-2-1 Exhaust System)
【OVER RACING】Full titanium Megaphone Full Exhaust System 4-2-1 Exhaust System Review
Sesuai: KAWASAKI ZX-25R, KAWASAKI ZX-25R SE
5 points for sound +6, ease of installation -1
I searched for Japan Government Certificated, Short, and Megaphone Type and found no options, so I bought it.
Installation
In addition to Rear Stand + In-vehicle Jack, Glasses, plate latche, and other naturally necessary items are used as appropriate.
I am not good at removing Gasket.
Instruction manual is normal, only the exhaust pipe is hard to fit in the middle, and there is no description of the procedure of Cowl removal and installation, or Torque tightening.
Silencer Bracket is to be attached to the LINK of the rear suspension, but it would be better to have an on-board Jack for the car.
And Silencer, even with 4 layers of Washer, it hits the DrumstickDrumstick on the Swing Arm! (Image is that) 。
I ended up with a 10mm collar and a single Washer to float 0.5mm. (No image) 。
The supplied M8 bolt is not long enough, so a handheld cap bolt is used.
About Sound
Idling…The bass sound is at a level that makes me wonder if it is Japan Government Certificated. In the middle of a residential area, it is likely to be reported.
I use only 4000~6000 rpm for city driving… I use only 4000~6000 rpm for fuel efficiency, but the bass is nice when I start driving.
Winding…I'm satisfied with the Race ish sound of the Engine from around 6000 RPM, so I don't pay that much attention to the Exhaust SystemSound.
It is not too expensive for a full exhaust system, and it is worth buying rather than being stuck with an unfamiliar foreign-made product. In fact, the Idling sound was bigger than expected, but I have no regrets.
5 poin untuk suara +6, kemudahan instalasi -1
Saya mencari Sertifikat Pemerintah Jepang, Pendek, dan Tipe Megafon dan tidak menemukan opsi, jadi saya membelinya.
Instalasi
Selain Penyangga Belakang + Dongkrak Dalam Kendaraan, Kacamata, kait pelat, dan barang-barang alami lainnya yang diperlukan juga digunakan sebagaimana mestinya.
Saya tidak pandai melepas Gasket.
Buku petunjuknya biasa saja, hanya pipa knalpotnya yang sulit dipasang di tengah, dan tidak ada penjelasan prosedur pelepasan dan pemasangan Cowl, atau pengencangan Torsi.
Braket Peredam harus dipasang pada LINK suspensi belakang, namun akan lebih baik jika memiliki Jack on-board untuk mobil.
Dan Peredam Suara, bahkan dengan 4 lapis Washer, tetap mengenai Stik Drum pada Lengan Ayun! (Gambar itu) 。
Saya mendapatkan kerah 10mm dan satu Washer untuk mengapung 0,5mm. (Tidak ada gambar) .
Baut M8 yang disertakan tidak cukup panjang, sehingga digunakan baut penutup genggam.
Tentang Suara
Idling…Suara bassnya berada pada level yang membuat saya bertanya-tanya apakah itu Bersertifikat Pemerintah Jepang. Di tengah pemukiman, kemungkinan besar akan dilaporkan.
Saya hanya menggunakan 4000~6000 rpm untuk berkendara di kota… Saya hanya menggunakan 4000~6000 rpm untuk efisiensi bahan bakar, tetapi bassnya bagus saat saya mulai berkendara.
Winding…Saya puas dengan suara Race ish Engine di sekitar 6000 RPM, jadi saya tidak terlalu memperhatikan Exhaust SystemSound.
Tidak terlalu mahal untuk sistem pembuangan lengkap, dan layak dibeli daripada terjebak dengan produk buatan luar negeri yang asing. Faktanya, suara Idling lebih besar dari yang diharapkan, tapi saya tidak menyesal.