- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Sparepart Stang & Kemudi
- Sistem Kendali
- Handle Kopling
- Handle Kopling
- Jelas lebih ringan.... (ZAP TECHNIX: V2X Clutch Lever)
【ZAP TECHNIX】V2X Clutch Lever Review
Sesuai: Others Wire clutchCompetition model, SUZUKI RMX450, SUZUKI RM-Z, SUZUKI RM, KAWASAKI KLX450R, KAWASAKI KX-F, KAWASAKI KX, YAMAHA WR-F, YAMAHA YZ-F, YAMAHA YZ, HONDA CRF-X, HONDA CRF, HONDA CR
Definitely lighter.
I had been using OEM Clutch for a long time, but it was too heavy and tiring, so I replaced it with this one.
To install, remove all the originally attached clutch lever and holder, leaving only the wires in place, and then install.
The dust cover is screwed on, so it must be disassembled and assembled before installation.
Also, the Clamp portion is rotated so that it is less likely to break than a regular Lever or OEM.
The Nut that adjusts the distance of the Lever is also hexagonal, a spec. that can be firmly fixed in place.
I prefer to set it quite far away, but it feels quite light when I pull the lever, I don't know if it's because of the Ratio or some other secret, but I think you can feel it the moment you hold it.
Jelas lebih ringan.
Saya sudah lama menggunakan Kopling OEM, tetapi terlalu berat dan melelahkan, jadi saya menggantinya dengan yang ini.
Untuk memasang, lepaskan semua tuas dan penahan kopling yang terpasang semula, sisakan hanya kabelnya pada tempatnya, lalu pasang.
Penutup debu sudah terpasang, sehingga harus dibongkar dan dipasang sebelum pemasangan.
Selain itu, bagian Penjepit diputar sehingga kecil kemungkinannya patah dibandingkan Tuas biasa atau OEM.
Mur yang mengatur jarak Tuas juga berbentuk heksagonal, sesuai spesifikasi. yang dapat dipasang dengan kuat pada tempatnya.
Saya lebih suka mengaturnya agak jauh, tapi terasa cukup ringan saat saya menarik tuasnya, entah karena Rasio atau rahasia lainnya, tapi saya rasa Anda bisa merasakannya saat Anda memegangnya.