- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rantai / Gear
- Sprocket Belakang
- Sprocket Belakang
- Setengah dari berat OEM... (SUNSTAR: Rear Sprocket Duralumin)
【SUNSTAR】Rear Sprocket Duralumin Review
Sesuai: KAWASAKI KLX110L, KAWASAKI Z125 PRO, KAWASAKI AR50, KAWASAKI AR80, KAWASAKI KLX110, KAWASAKI KSR-I, KAWASAKI KSR-II, KAWASAKI KSR110, KAWASAKI KX110, KAWASAKI KX110L
Half the weight of OEM
This is a replacement for the steel Sprocket.
As with the crankshaft, the heavier the weight, the more stable the high-speed rotating object becomes due to the GYRO effect, and the heavier it behaves when tucked in, etc. The price is very high, about three times that of steel, but the weight is less than half that of steel.
The Sprocket is also rotating at high speed without exception, so I think it would be a large thing to reduce the weight here.
In addition, as is well known with the weight reduction of Wheels, the weight reduction of the lower part of the Spring is several times more effective than the weight reduction of the upper part of the Spring.
Weight reduction of wheels and crankshafts can be expensive, but this product offers good cost performance since it costs only a few thousand yen.
In addition, the chain is made with higher precision than a normal Sprocket, which prevents the chain from getting out of control and reduces friction loss.
If the chain is loose, the risk of it coming off when it gets out of control is also there, so I feel it is quite effective.
Material:It is not suitable for touring, etc. It is made of aluminum, so it is not very durable and needs to be checked frequently for wear.
We use Sprocket made in Sunstar because we check the chain slack closely when driving on the circuit.
Setengah dari berat OEM
Ini adalah pengganti Sprocket baja.
Seperti halnya poros engkol, semakin berat bobotnya, semakin stabil benda yang berputar kecepatan tinggi karena efek GYRO, dan semakin berat perilakunya saat diselipkan, dll. Harganya sangat tinggi, sekitar tiga kali lipat dari baja, tapi beratnya kurang dari setengah dari baja.
Sprocket juga berputar dengan kecepatan tinggi tanpa kecuali, jadi saya pikir akan menjadi hal yang besar untuk mengurangi bobot di sini.
Selain itu, seperti yang diketahui dengan pengurangan berat Roda, pengurangan berat bagian bawah Pegas beberapa kali lebih efektif daripada pengurangan berat bagian atas Pegas.
Pengurangan berat roda dan poros engkol bisa mahal, tetapi produk ini menawarkan kinerja biaya yang baik karena harganya hanya beberapa ribu yen.
Selain itu, rantai dibuat dengan presisi lebih tinggi daripada Sprocket biasa, yang mencegah rantai lepas kendali dan mengurangi kehilangan gesekan.
Kalau rantai kendor, resiko lepas saat lepas kendali juga ada, jadi saya rasa cukup efektif.
Bahan: Tidak cocok untuk touring, dll. Terbuat dari aluminium, jadi tidak terlalu tahan lama dan perlu sering diperiksa keausannya.
Kami menggunakan Sprocket buatan Sunstar karena kami memeriksa kendur rantai dengan cermat saat berkendara di sirkuit.