- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Suspensi / Rearset / Velg / Swingarm
- Suspensi / Shock Belakang
- Shock Belakang
- Ubah ke ITRON dari OHLINS... (NITRON: Rear Suspension Mono Shock NTR R2 Series)
【NITRON】Rear Suspension Mono Shock NTR R2 Series Review
Sesuai: KAWASAKI NINJA1000 (Z1000SX)
Change to ITRON from OHLINS
I've been using an OHLINSS46DR1S for a while now, but I've had to OH it more often than I'd like. When it is terrible, it is twice a year.
I have requested OH four times so far from G sennse, who is handled by webike.
Pillow ball (Spherical Bearing) After the 4th OH, I had the spherical bearing replaced with a normal one instead of Tight fit and it was fine.
However, once the trust was lost, it could not be recovered and it was decided to bring in another manufacturer.
I ordered a Hyper pro STREETBox Monoshock from webike and the delivery date was 4 months later. It was cancelled once.
So I ordered the ITRONR2 again from webike, because I heard that it has a shorter delivery time than the Hyper pro.
Ordered on 10/1. Due to repeated delivery delays, they said it would be mid-January. However, it arrived on 12/29 before the new year and was installed on 12/30.
NITRON imports the parts from the United Kingdom, and NITRONJapan assembles them to suit the needs of the Japanese.
Aluminum Cut-out body, beautiful.
You can change the orientation of the Hose freely. This was very useful for large installation.
Since Reserve tank and HPA are attached to Left Side, I removed the KIJIMAHelmet lock for Left and bought a new one for Right Side.
The installation is something I'm used to since I've removed the OHLINS many times. I was very careful not to scratch it.
The tightening torque is 34N-m.
After the shock absorber was installed, the reserve tank was positioned. A little circle of wisdom.
Once the location is decided, put a Sticker on the Reserve tank.
HPA Logo can be Left or Right, Quantity:Pair (for Left and Right) It's the other way around.
The Click is shaped for easy turning and can be adjusted quickly.
Test run after installation. So supple! What the hell is this!
The ride is like switching from a conventional train to a Shinkansen. It absorbs the Gap of the road flexibly.
You can open Throttle with confidence while banking, and the Right hand will not be able to control itself.
It is easy to get off at a traffic light and adjust.
It was worth the 3 month wait.
I can't wait for spring to come and enjoy the Kunekune.
It looks nice and austere.
I also like that fewer people wear them than OHLINS.
Recommendation
Ubah ke ITRON dari OHLINS
Saya telah menggunakan OHINSS46DR1S untuk sementara waktu sekarang, tetapi saya harus OH lebih sering daripada yang saya inginkan. Ketika itu mengerikan, itu dua kali setahun.
Saya telah meminta OH empat kali sejauh ini dari G sennse, yang ditangani oleh webike.
Bola bantal (Bantalan Bulat) Setelah OH ke-4, bantalan sferis saya diganti dengan yang normal, bukan Kencang dan itu baik-baik saja.
Namun, begitu kepercayaan itu hilang, itu tidak dapat dipulihkan dan diputuskan untuk membawa pabrikan lain.
Saya memesan Hyper pro STREETBox Monoshock dari webike dan tanggal pengiriman adalah 4 bulan kemudian. Itu dibatalkan sekali.
Jadi saya memesan ITRONR2 lagi dari webike, karena saya dengar waktu pengirimannya lebih pendek daripada Hyper pro.
Dipesan pada 10/1. Karena keterlambatan pengiriman berulang, mereka mengatakan itu akan menjadi pertengahan Januari. Namun, tiba pada 12/29 sebelum tahun baru dan dipasang pada 30/12.
NITRON mengimpor suku cadang dari Inggris, dan NITRONJapan merakitnya untuk memenuhi kebutuhan Jepang.
Tubuh Aluminium Cut-out, cantik.
Anda dapat mengubah orientasi Selang dengan bebas. Ini sangat berguna untuk instalasi besar.
Karena tangki Cadangan dan HPA terpasang di Sisi Kiri, saya melepas kunci KIJIMAHelmet untuk Kiri dan membeli yang baru untuk Sisi Kanan.
Instalasi adalah sesuatu yang biasa saya lakukan karena saya telah menghapus OHLINS berkali-kali. Saya sangat berhati-hati untuk tidak menggaruknya.
Torsi pengencangan adalah 34N-m.
Setelah peredam kejut dipasang, tangki cadangan diposisikan. Sebuah lingkaran kecil kebijaksanaan.
Setelah lokasi ditentukan, pasang Stiker di tangki Cadangan.
Logo HPA bisa Kiri atau Kanan, Quantity: Pair (untuk Kiri dan Kanan) Sebaliknya.
Klik dibentuk agar mudah diputar dan dapat disesuaikan dengan cepat.
Uji coba setelah instalasi. Sangat lentur! Apa-apaan ini!
Perjalanannya seperti beralih dari kereta konvensional ke Shinkansen. Ini menyerap Celah jalan secara fleksibel.
Anda dapat membuka Throttle dengan percaya diri saat melakukan perbankan, dan tangan Kanan tidak akan dapat mengontrol dirinya sendiri.
Sangat mudah untuk turun di lampu lalu lintas dan menyesuaikan.
Itu sepadan dengan penantian 3 bulan.
Saya tidak sabar menunggu musim semi datang dan menikmati Kunekune.
Itu terlihat bagus dan keras.
Saya juga suka bahwa lebih sedikit orang yang memakainya daripada OHLINS.
Rekomendasi