- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Suspensi / Rearset / Velg / Swingarm
- Sparepart Velg
- Tubeless Kit
- Agak repot sih, tapi...... (OUTEX: Clear Tubeless Kit)
【OUTEX】Clear Tubeless Kit Review
Sesuai: KAWASAKI , KAWASAKI W400, KAWASAKI W650, KAWASAKI W800
It's a bit of a hassle, but...
I installed the Tubeless Kit that I have been curious about for a long time at Timing Tire Replacement.
Fortunately, I haven't experienced puncture with my current W800, and I bought it more for the peace of mind of not losing air too rapidly even if I hit a nail than to reduce the repair cost when punctured.
If you follow the friendly instructions, you won't get lost.
The procedure is...
Remove the tire from the vehicle.
Drop the Bead of Tire.
Unplug the tube.
Remove the Tire from the Rim.
Finish the welding part of Rim to Beauty.
Spoke's Nipple tip BALI take.
Clean and degrease the inside of the Rim.
Paste the NippleTape to all parts.
Wrap the masking tape around it.
Wrap the Seal tape around both sides.
Wrap the heat-resistant protective seat.
Install Air Valve.
Tire installation.
Air leak confirmed.
Installation on the vehicle
It's easy to write, but it's quite troublesome.
If you don't cover the Nipple area beautifully, it will cause air leak. If you don't do the work well, you will have to reassemble the tires like I did. (Lol)
In addition, in the case of W800, there is a step on the rear wheel to make it difficult for the tire head to fall, and it is difficult to drop and raise the head.
Because of the above reason, I think it is difficult to inject air without using Compressor at once.
Also, I think it's better to change the Rear Air Valve to L-Type than the Straight Type that comes with the kit for easier air adjustment.
I've actually used it to...
First of all, I left it for about 2 weeks and drove about 200km as it was, but there was no air leak.
I think it's not bad.
As for the request, the width of the Seal tape on both sides is Limit, so I want you to make it a little thicker and the price is high.
It won't prevent Puncture, but it will give you more Tire options, and if you carry a Repair Kit, you can complete the repair on the spot.
LargeOne less thing to worry about on my favorite touring trip.
It took a lot of work, but I'm recommending it for vehicles other than the W800.
Agak repot sih, tapi...
Saya memasang Tubeless Kit yang sudah lama saya penasaran di Timing Tire Replacement.
Untungnya, saya tidak mengalami tusukan dengan W800 saya saat ini, dan saya membelinya lebih untuk ketenangan pikiran tidak kehilangan udara terlalu cepat bahkan jika saya memukul paku daripada untuk mengurangi biaya perbaikan saat tertusuk.
Jika Anda mengikuti petunjuk ramah, Anda tidak akan tersesat.
prosedurnya adalah...
Lepaskan ban dari kendaraan.
Jatuhkan Manik-manik Ban.
Cabut tabung.
Lepaskan Ban dari Pelek.
Selesaikan bagian pengelasan Rim to Beauty.
Spoke's Nipple tip BALI ambil.
Bersihkan dan degrease bagian dalam Rim.
Tempelkan NippleTape ke semua bagian.
Bungkus selotip di sekelilingnya.
Bungkus pita segel di kedua sisi.
Bungkus kursi pelindung tahan panas.
Pasang Katup Udara.
Pemasangan ban.
Kebocoran udara dikonfirmasi.
Pemasangan di kendaraan
Menulis itu mudah, tapi cukup merepotkan.
Jika Anda tidak menutupi area Puting dengan indah, itu akan menyebabkan kebocoran udara. Jika Anda tidak melakukannya dengan baik, Anda harus memasang kembali ban seperti yang saya lakukan. (Tertawa terbahak-bahak)
Selain itu, pada kasus W800, terdapat injakan di roda belakang yang membuat kepala ban sulit untuk jatuh, dan sulit untuk menjatuhkan dan mengangkat kepala.
Karena alasan di atas, menurut saya sulit untuk menginjeksi udara tanpa menggunakan Kompresor sekaligus.
Juga, saya pikir lebih baik untuk mengubah Rear Air Valve ke L-Type daripada Straight Type yang disertakan dengan kit untuk penyesuaian udara yang lebih mudah.
Saya sebenarnya sudah menggunakannya untuk...
Pertama-tama, saya meninggalkannya selama sekitar 2 minggu dan mengendarainya sejauh 200km, tetapi tidak ada kebocoran udara.
Saya pikir itu tidak buruk.
Adapun permintaan, lebar pita Segel di kedua sisi adalah Batas, jadi saya ingin Anda membuatnya sedikit lebih tebal dan harganya tinggi.
Ini tidak akan mencegah Tusukan, tetapi itu akan memberi Anda lebih banyak pilihan Ban, dan jika Anda membawa Kit Perbaikan, Anda dapat menyelesaikan perbaikan di tempat.
BesarSatu hal yang perlu dikhawatirkan dalam perjalanan tur favorit saya.
Butuh banyak pekerjaan, tapi saya merekomendasikannya untuk kendaraan selain W800.