- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Busi
- Sparepart Mesin
- Sparepart Pengapian
- Busi
- Ini mungkin tidak kompatibel dengan mesin Tuning... (BRISK: BRISK LGS Plug [DOR14LGS])
【BRISK】BRISK LGS Plug [DOR14LGS] Review
It may not be compatible with Tuning engine…
The quality and texture is good, but I don't think I could get that Performance with my SR.
Wiseco's High-Compression Piston and High Camshaft may not be compatible with the tuning engine.
The ignition system is a full course of 16V boosted by Vup16 and MultiSparked by MSA in addition to a Watani SP2.
Although the ignition system has been well taken care of, there is a symptom of loss of fire at wide opening from low opening.
There is no problem at all when I returned to the Normal plug which I had used so far because it doesn't improve even if I reset it.
My guess is that it is about 2mm longer than the normal plug and the ignition position is on the piston side.
I think that the high compression piston was not a good match because of various conditions such as the flow of the mixture, the ignition position, and the shape of the combustion chamber under compression.
I was able to feel the improvement in the performance of the power band over 5000 rpm, so there were some good points, but unfortunately this time I had to keep it…
Ini mungkin tidak kompatibel dengan mesin Tuning…
Kualitas dan teksturnya bagus, tapi saya rasa saya tidak bisa mendapatkan Performa itu dengan SR saya.
Piston Kompresi Tinggi dan Camshaft Tinggi Wiseco mungkin tidak kompatibel dengan mesin tuning.
Sistem pengapian adalah rangkaian penuh 16V yang didorong oleh Vup16 dan MultiSparked oleh MSA selain Watani SP2.
Meskipun sistem pengapian sudah dirawat dengan baik, namun ada gejala kebakaran pada bukaan lebar dari bukaan rendah.
Tidak ada masalah sama sekali ketika saya kembali ke steker Normal yang saya gunakan selama ini karena tidak membaik meskipun saya meresetnya.
Dugaan saya adalah sekitar 2mm lebih panjang dari steker normal dan posisi pengapian ada di sisi piston.
Saya pikir piston kompresi tinggi tidak cocok karena berbagai kondisi seperti aliran campuran, posisi penyalaan, dan bentuk ruang bakar di bawah kompresi.
Saya dapat merasakan peningkatan kinerja pita daya di atas 5000 rpm, jadi ada beberapa poin bagus, tapi sayangnya kali ini saya harus mempertahankannya…