- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rem
- Master Cylinder Rem
- Untuk mengatur sekitar Handlebar dan Makeover... (NISSIN: [STD Lever] Brake Master Cylinder Kit [Horizontal Type 14mm/Tank Separate Body Type])
【NISSIN】[STD Lever] Brake Master Cylinder Kit [Horizontal Type 14mm/Tank Separate Body Type] Review
Sesuai: YAMAHA ZEAL, YAMAHA YZF-R6, YAMAHA YZF-R7, YAMAHA YZF-R1, YAMAHA XJR1300C, YAMAHA XJR1300, YAMAHA XJ400, YAMAHA TZR250, YAMAHA TZR125, YAMAHA TMAX500, YAMAHA TDR250, YAMAHA SRX600, YAMAHA SRX400, YAMAHA SRV250, YAMAHA SR500, YAMAHA SR400, YAMAHA RZ250, YAMAHA SR400, YAMAHA FZR250, YAMAHA RD400,
To organize around Handlebar and Makeover
In the case of the SR 400 OEM's Reserve tank integrated Master cylinder, Parts itself will inevitably become Large, so Handlebar replacement etc etc. , Custom around the Handlebar may interfere with fine adjustment of the positional relationship of each part. As this product is separate from the Reserve tank, compared with OEM, the degree of freedom of the installation position is high, it is a nice point for the Custom faction.
By the way, Brake's Fing Ring itself changes obviously compared to OEM.
OEM 's Master cylinder is early Touch, the rise of braking is relatively strong and it is clearly clear, there is no change in braking force which is too large even if gradually grasping from there, a certain pressure is applied Wherever, it was Fei Ring that seemed to work strongly, but I did not like it much.
On the other hand, this product often says "Linear" It is effective. The braking force rises to Smooth by the grasping amount. I think that the diameter of Master cylinder may be different from OEM, but obviously the controllability has improved.
Of course, I think that adjustment can be done by characteristics of Brake line and Pad, so it is only comparison with Master cylinder.
Also, the Lever position adjustment mechanism of the Dial formula, which is not found in the OEM, was delightful. It can be adjusted in a moment without tools.
Wiring processing of Brake switch is necessary, but it is not so difficult task, so if you are familiar with terminal processing work, Wiring processing will end within 5 minutes.
Untuk mengatur sekitar Handlebar dan Makeover
Dalam kasus silinder Master terintegrasi tangki Cadangan OEM SR 400 OEM, Bagian itu sendiri pasti akan menjadi Besar, jadi penggantian Stang dll., Kustom di sekitar Stang dapat mengganggu penyesuaian halus hubungan posisi setiap bagian. Karena produk ini terpisah dari tangki Cadangan, dibandingkan dengan OEM, tingkat kebebasan posisi pemasangannya tinggi, ini adalah poin yang bagus untuk faksi Kustom.
Omong-omong, Brake's Fing Ring sendiri jelas berubah dibandingkan dengan OEM.
Silinder Master OEM adalah Sentuhan awal, peningkatan pengereman relatif kuat dan jelas, tidak ada perubahan dalam gaya pengereman yang terlalu besar bahkan jika secara bertahap menggenggam dari sana, tekanan tertentu diterapkan Di mana pun, itu Fei Cincin yang tampaknya bekerja dengan kuat, tetapi saya tidak terlalu menyukainya.
Di sisi lain, produk ini sering mengatakan "Linear" Ini efektif. Gaya pengereman naik ke Halus dengan jumlah menggenggam. Saya pikir diameter silinder Master mungkin berbeda dari OEM, tapi jelas kendalinya telah meningkat.
Tentu saja menurut saya penyetelan bisa dilakukan dengan karakteristik garis Rem dan Pad, jadi itu hanya perbandingan dengan Master silinder.
Juga, mekanisme penyesuaian posisi tuas dari formula Dial, yang tidak ditemukan di OEM, sangat menyenangkan. Itu dapat disesuaikan dalam sekejap tanpa alat.
Pemrosesan kabel Saklar rem diperlukan, tetapi ini bukan tugas yang sulit, jadi jika Anda sudah terbiasa dengan pekerjaan pemrosesan terminal, pemrosesan kabel akan berakhir dalam 5 menit.