- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rantai / Gear
- Sparepart Skutik
- Sparepart Skutik
- Per Kopling Skutik
- Itu menjadi sangat berat.... (MALOSSI: 8 Clutch Spring)
【MALOSSI】8 Clutch Spring Review
Sesuai: Vespa PX125 2T euro 2 (VLX2M), Vespa PX125 2T euro 3, Vespa PX150 2T euro 2 (VLX2M), Vespa PX150 2T euro 3
It got soooo heavy.
The PX200 clutch started slipping, so I changed the spring while replacing it.
Clutch slippage was fixed, of course, but the power unit was STD, so there was no benefit from the Reinforced Clutch at all, and in fact, it just got heavier. The power unit was STD, so there was no benefit from the Reinforced Clutch at all, but rather, it just got heavier. I think it is about 20kg (exaggeration?) for power grip. I was so tired that I wanted to grip the lever with both hands on the way back from touring.
Unfortunately, Spring has reverted to STD.
I wondered why this happens, but it seems to be due to the spring length being 5mm longer than the STD. It is not suitable for repair parts, so users who prefer STD do not need to buy this.
Itu menjadi sangat berat.
Kopling PX200 mulai selip, jadi saya mengganti pegas saat menggantinya.
Selip kopling sudah diperbaiki, tentu saja, tetapi unit tenaganya adalah STD, jadi tidak ada manfaat dari Reinforced Clutch sama sekali, dan malah semakin berat. Unit tenaganya adalah STD, jadi tidak ada manfaat dari Reinforced Clutch sama sekali, melainkan semakin berat. Saya kira sekitar 20kg (berlebihan?) untuk power grip. Saya sangat lelah sehingga saya ingin memegang tuas dengan kedua tangan dalam perjalanan pulang dari tur.
Sayangnya, Spring telah dikembalikan ke STD.
Saya bertanya-tanya mengapa ini terjadi, tetapi tampaknya karena panjang pegas 5mm lebih panjang dari STD. Tidak cocok untuk suku cadang perbaikan, jadi pengguna yang lebih memilih STD tidak perlu membelinya.