- Beranda
- Ulasan Produk
- Aksesoris
- Pengamanan
- Immobilizer / Alarm
- Tindakan Prank... (KIJIMA: Cycle Alarm Combat 5)
【KIJIMA】Cycle Alarm Combat 5 Review
Prank Measures
We began considering the introduction of Alarm after a vehicle we know was recently damaged by Prank.
In my case, I want to use it as a countermeasure against parking on the go, and in introducing it, I can easily Quantity:I chose this product because I wanted to be able to set it up. This is because, although I don't have to worry about it when I am alone, I wanted to avoid having to set it up when I go touring with my friends and have lunch with them.
In terms of price, the Brake Disc has a Quantity:The Type to be set is cheap and does not require installation work, so it is easy and good in that sense, but the Type that is installed at the time of use is not the same as the Type that is installed at each use of the Quantity:Neck was that it takes time to Set. This product requires installation work, such as constant power supply, but when in use, a single button on the REMOTE CONTROLLER can be used to set the Quantity:I can set it, so it fits my usage scenario.
The installation was not so difficult, and it took only about 1 hour for the Coupler to work. In my case, the power acquisition line of DAYTONA's D-UNIT is connected to Battery, so I installed Coupler on the way of its wiring, and installed a branch line to Coupler on the lower side to acquire the power supply of Alarm. Furthermore, when I leave it at home, I don't use Alarm, so I don't want it to mishandle the Quantity:I installed a switch on the Plus side of the wire just to be sure that I would not set it and raise the battery. I was concerned that the wiring of the power supply was too thin and weak.
Once the power supply is connected, the product is ready for operation, so test the operation by operating the REMOTE CONTROLLER.
The sensitivity can be set to strong, medium, or weak depending on how the wiring from the body is connected, and the default setting is medium. I tested with the default setting, but in my installation environment, the Alarm sounded when I started to push the vehicle, so I changed the sensitivity to high. In the strong setting, the alarm is activated by lightly tapping the Handlebar, so I think this is probably a good level.
I haven't gone Touring yet, but it looks like I can use it as per Image, and while I would prefer that Alarm never comes into play, it will allow me to park with peace of mind when I am on the road.
Tindakan Prank
Kami mulai mempertimbangkan pengenalan Alarm setelah kendaraan yang kami tahu baru-baru ini dirusak oleh Prank.
Dalam kasus saya, saya ingin menggunakannya sebagai penanggulangan terhadap parkir saat bepergian, dan dalam memperkenalkannya, saya dapat dengan mudah Kuantitas:Saya memilih produk ini karena saya ingin dapat mengaturnya. Hal ini karena, meskipun saya tidak perlu mengkhawatirkannya saat sendirian, saya ingin menghindari keharusan mengaturnya saat saya pergi tur dengan teman dan makan siang bersama mereka.
Dari segi harga Cakram Rem memiliki Quantity : Type yang akan di setting murah dan tidak membutuhkan pekerjaan instalasi, jadi mudah dan bagus dalam artian, namun Type yang dipasang pada saat pemakaian bukanlah sama dengan Type yang dipasang pada setiap penggunaan Quantity:Neck adalah membutuhkan waktu untuk Set. Produk ini memerlukan pekerjaan pemasangan, seperti catu daya konstan, tetapi saat digunakan, satu tombol pada REMOTE CONTROLLER dapat digunakan untuk mengatur Kuantitas: Saya dapat mengaturnya, sehingga sesuai dengan skenario penggunaan saya.
Pemasangannya tidak begitu sulit, dan hanya membutuhkan waktu sekitar 1 jam untuk Coupler bekerja. Dalam kasus saya, jalur akuisisi daya D-UNIT DAYTONA terhubung ke Baterai, jadi saya memasang Coupler di jalur kabelnya, dan memasang jalur cabang ke Coupler di sisi bawah untuk mendapatkan catu daya Alarm. Selain itu, ketika saya meninggalkannya di rumah, saya tidak menggunakan Alarm, jadi saya tidak ingin salah menangani Kuantitas: Saya memasang sakelar di sisi Plus kabel hanya untuk memastikan bahwa saya tidak akan menyetelnya dan menaikkan baterai. Saya khawatir kabel catu daya terlalu tipis dan lemah.
Setelah catu daya tersambung, produk siap dioperasikan, jadi uji pengoperasian dengan mengoperasikan REMOTE CONTROLLER.
Sensitivitas dapat diatur ke kuat, sedang, atau lemah tergantung pada bagaimana kabel dari bodi dihubungkan, dan pengaturan standarnya adalah sedang. Saya mengujinya dengan pengaturan default, tetapi di lingkungan pemasangan saya, Alarm berbunyi saat saya mulai mendorong kendaraan, jadi saya mengubah sensitivitas ke tinggi. Dalam pengaturan yang kuat, alarm diaktifkan dengan mengetuk Handlebar dengan ringan, jadi menurut saya ini mungkin level yang bagus.
Saya belum pergi Touring, tapi sepertinya saya bisa menggunakannya sesuai Gambar, dan meskipun saya lebih suka Alarm tidak pernah digunakan, ini akan memungkinkan saya untuk parkir dengan tenang saat saya di jalan.