- Beranda
- Ulasan Produk
- Perkakas
- Perkakas
- Kunci Busi
- Untuk penggunaan otomotif... (KIJIMA: Plug Wrench)
【KIJIMA】Plug Wrench Review
For automotive use
I have a short plug wrench of similar shape, Manufacturer unknown. It is easy to use for everyday work and I was able to use it on my previous CT110 HUNTER CUB and HUSTLER50 etc. I bought it for my car because I thought it would be good to have a similar tool on my new CUB90. I bought it for my CUB90 for my car because I didn't have an on-board tool for my CUB90, which I received as a gift.
I checked the difference between KIJIMA's new Wrench and the old Wrench of unknown manufacturer. The length is a fewmm shorter, but the construction is the same. Disassembling for storage is as easy as removing the bracket from the Wrench. This type of Wrench is a Universal Product, so there seems to be little difference even if the Manufacturer is different. To the old Wrench "Japan" but the new Wrench had no indication of the country of production on Body or Package.
I used the new Wrench with CUB90 to confirm.
Insert the Plug to remove it. The bracket that is inserted afterwards does not go in properly, and the bracket hits the leg shield. If you force it in, the WrenchBody is pushed at an angle by the Bracket and cannot be rotated properly. If I use it carefully, I can turn it, but it is not comfortable. If I use an old Wrench of almost the same size, I can turn it without any problem.
If you look closely, you will notice that the position of the hole where the bracket is inserted is different between the old and new Wrench. The new Wrench has the hole about 5mm inside of the old Wrench. This is why the bracket hits the leg shield when turning.
It is a little difficult to turn with my CUB90, but even with a CUB without a leg shield or with a leg shield, there is no problem if the mounting bolt and bracket on the bottom side are removed and the play is increased to a larger size.
KIJIMA may have designed the plug wrench not to drill holes where force is applied. A plug wrench is not designed to be turned by force all the time, but it may be used as a tool for other applications. However, it may be used as a tool for other applications. It is just my impression, but it is fun to think that there might be different reasons for the different designs of each manufacturer. There may be no significant reason. But I like to tinker with machines.
The new Wrench is fine considering its Large size, disassembly and storage, and the frequency of use of in-vehicle tools. I have tried many things and have figured out how to turn it. I will use it as an in-car tool as planned.
Untuk penggunaan otomotif
Saya memiliki kunci pas pendek dengan bentuk serupa, Produsen tidak diketahui. Mudah digunakan untuk pekerjaan sehari-hari dan saya dapat menggunakannya pada CT110 HUNTER CUB dan HUSTLER50 dll. Saya membelinya untuk mobil saya karena menurut saya akan lebih baik jika memiliki alat serupa pada CUB90 baru saya. Saya membelinya untuk CUB90 untuk mobil saya karena saya tidak memiliki peralatan terpasang untuk CUB90 saya, yang saya terima sebagai hadiah.
Saya memeriksa perbedaan antara Kunci Pas baru KIJIMA dan Kunci Pas lama yang pabrikannya tidak diketahui. Panjangnya beberapa mm lebih pendek, namun konstruksinya sama. Membongkar untuk penyimpanan semudah melepas braket dari Kunci Pas. Kunci Pas jenis ini merupakan Produk Universal, jadi sepertinya tidak ada sedikit perbedaan meskipun Produsennya berbeda. Untuk Kunci Pas lama "Jepang" tetapi Kunci Pas baru tidak memiliki indikasi negara produksi pada Badan atau Paket.
Saya menggunakan Kunci Pas baru dengan CUB90 untuk mengonfirmasi.
Masukkan Steker untuk melepaskannya. Braket yang dimasukkan setelahnya tidak masuk dengan benar, dan braket mengenai pelindung kaki. Jika Anda memaksanya masuk, WrenchBody akan terdorong miring oleh Braket dan tidak dapat diputar dengan benar. Jika saya menggunakannya dengan hati-hati, saya bisa memutarnya, tetapi tidak nyaman. Jika saya menggunakan Kunci Pas lama yang ukurannya hampir sama, saya dapat memutarnya tanpa masalah.
Jika diperhatikan lebih dekat, Anda akan melihat bahwa posisi lubang tempat pemasangan braket berbeda antara Kunci Pas lama dan baru. Kunci Pas baru memiliki lubang sekitar 5 mm di dalam Kunci Pas lama. Inilah sebabnya mengapa braket mengenai pelindung kaki saat berputar.
Agak sulit untuk memutar dengan CUB90 saya, tetapi bahkan dengan CUB tanpa pelindung kaki atau dengan pelindung kaki, tidak ada masalah jika baut pemasangan dan braket di sisi bawah dilepas dan permainan ditingkatkan menjadi lebih besar. ukuran.
KIJIMA mungkin telah merancang kunci pas untuk tidak mengebor lubang yang memerlukan gaya. Kunci pas tidak dirancang untuk diputar secara paksa sepanjang waktu, namun dapat digunakan sebagai alat untuk aplikasi lain. Namun, ini dapat digunakan sebagai alat untuk aplikasi lain. Itu hanya kesan saya saja, tapi menyenangkan untuk memikirkan bahwa mungkin ada alasan berbeda untuk desain berbeda dari masing-masing pabrikan. Mungkin tidak ada alasan yang berarti. Tapi saya suka bermain-main dengan mesin.
Kunci pas baru ini baik-baik saja mengingat ukurannya yang besar, pembongkaran dan penyimpanannya, serta frekuensi penggunaan perkakas di dalam kendaraan. Saya telah mencoba banyak hal dan menemukan cara untuk mengubahnya. Saya akan menggunakannya sebagai alat di dalam mobil sesuai rencana.