- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rantai / Gear
- Sprocket Depan
- Sprocket Depan
- Mengapa jumlah Ding yang sama dengan OEM begitu ... (SUNSTAR: Front Sprocket)
【SUNSTAR】Front Sprocket Review
Why is the same number of Ding as OEMs so expensive….
What made you decide to buy?
I have been working on the ZX-6R for 3 years now, and the mileage is about 10,000 km. I thought it was too early to replace them, but since all the parts were available during the spring sale, I decided to replace them.
[How was the installation?
I found information that the Torque of the Engine Sprocket nut fixing the front sprocket was halfway tight, so I loosened the Engine Sprocket nut using an electric Impact wrench from Tirefor Replacement. After that, I tightened the rear brake with the torque wrench at the specified torque of 147Nm, and finally, I bent the washer over the nut using the water pump pliers to prevent it from loosening.
*We are planning to describe this replacement work in our maintenance diary. Please take a look if you like.
How was your experience with it?
At first I was not sure whether to go with 16T or not, but I liked the ride quality of the OEM, so I decided to go with 15T, the same as the OEM. So there was no change between before and after the replacement. The normal specifications list on the product page says 16T, but the 21-year ZX-6R has 15T Front, 43 Rear, 2.866 reduction ratio, and 112 Chain links.
Mengapa jumlah Ding yang sama dengan OEM begitu mahal….
Apa yang membuat Anda memutuskan untuk membeli?
Saya telah mengerjakan ZX-6R selama 3 tahun sekarang, dan jarak tempuh sekitar 10.000 km. Saya pikir masih terlalu dini untuk menggantinya, tetapi karena semua suku cadang tersedia selama penjualan musim semi, saya memutuskan untuk menggantinya.
[Bagaimana instalasinya?
Saya mendapat informasi bahwa Torsi mur Engine Sprocket pengikat sprocket depan sudah setengah kencang, maka saya mengendurkan mur Engine Sprocket menggunakan kunci Impact elektrik dari Tirefor Replacement. Setelah itu, saya kencangkan rem belakang dengan kunci momen pada torsi yang ditentukan sebesar 147Nm, dan terakhir, saya membengkokkan washer di atas mur menggunakan tang pompa air agar tidak kendor.
*Kami berencana untuk menjelaskan pekerjaan penggantian ini dalam buku harian pemeliharaan kami. Silakan lihat jika Anda suka.
Bagaimana pengalaman Anda dengannya?
Awalnya saya tidak yakin apakah akan menggunakan 16T atau tidak, tapi saya menyukai kualitas kendara OEM, jadi saya memutuskan untuk menggunakan 15T, sama dengan OEM. Jadi tidak ada perubahan antara sebelum dan sesudah penggantian. Daftar spesifikasi normal di halaman produk mengatakan 16T, tetapi ZX-6R 21 tahun memiliki 15T Depan, 43 Belakang, rasio reduksi 2,866, dan 112 Tautan rantai.