- Beranda
- Ulasan Produk
- Sparepart Motor
- Rantai / Gear
- Set Kopling
- Alternatif OEM.... (JB POWER (BITO R&D): FCC Reinforced Clutch Kit)
【JB POWER (BITO R&D)】FCC Reinforced Clutch Kit Review
Sesuai: KAWASAKI Zephyr 1100, KAWASAKI GPZ1000RX, KAWASAKI ZRX1100, KAWASAKI Zephyr 1100, KAWASAKI GPZ1000RX, KAWASAKI ZRX1100
OEM alternative.
I have been abusing my car, Clutch, which is 90% safe driving lessons and 10% touring, so it finally slipped. That is why I had no choice. I purchased this one and replaced it.
GPZ900R, but the engine has been replaced by GPZ1000RX, so please be careful when purchasing parts. disc, plate, and spring are one more than 900, and everything is in one pack except Gasket and Oil, so it is easy to change to Large kit. The kit is easy to use and convenient.
The disc corks are painted blue, but the OEM disc has a slit at an angle, but this is a very common type. The cork of the disc has a diagonal slit on the OEM disc, but this disc has a very common type of slit. Before assembly, it was necessary to soak the disc and plate in oil. When assembling the spring, the push rod is pushed, so you must push the center as hard as you can before assembling the spring. If you don't do this, I think you will break Housing.
After the replacement, the clutch lever felt heavier than the Large lever.
We had been using ZX-14 Release and MASTER to reduce the weight of the clutch lever, but after replacing it with this clutch kit, the weight became about the same as that of a NORMAL GPZ900R. Meet point is a little far? I wonder if it was like this.... It is like this.
As for the performance, let me just say Good!"
The clutch was slipping and I had no choice but to replace it with this kit instead of the OEM one. Hopefully, it will last longer than the OEM.
Alternatif OEM.
Saya telah menyalahgunakan mobil saya, Kopling, yang 90% pelajaran mengemudi aman dan 10% touring, sehingga akhirnya tergelincir. Itu sebabnya saya tidak punya pilihan. Saya membeli yang ini dan menggantinya.
GPZ900R, namun mesinnya telah diganti dengan GPZ1000RX, jadi harap berhati-hati saat membeli suku cadang. cakram, pelat, dan pegas satu lebih dari 900, dan semuanya ada dalam satu paket kecuali Gasket dan Oli, sehingga mudah untuk diganti ke kit Besar. Kit ini mudah digunakan dan nyaman.
Gabus cakram dicat biru, tetapi cakram OEM memiliki celah miring, tetapi ini adalah jenis yang sangat umum. Tutup cakram mempunyai celah diagonal pada cakram OEM, namun cakram ini mempunyai jenis celah yang sangat umum. Sebelum perakitan, disk dan pelat perlu direndam dalam minyak. Saat merakit pegas, batang penekan didorong, jadi Anda harus mendorong bagian tengahnya sekuat tenaga sebelum merakit pegas. Jika Anda tidak melakukan ini, saya pikir Anda akan merusak Perumahan.
Setelah dilakukan penggantian, tuas kopling terasa lebih berat dibandingkan tuas Besar.
Kami selama ini menggunakan ZX-14 Release dan MASTER untuk mengurangi bobot tuas kopling, namun setelah menggantinya dengan kit kopling ini, bobotnya menjadi hampir sama dengan NORMAL GPZ900R. Titik pertemuannya agak jauh? Aku ingin tahu apakah seperti ini.... Seperti ini.
Mengenai performanya, izinkan saya mengatakan Bagus!"
Koplingnya selip dan saya tidak punya pilihan selain menggantinya dengan kit ini, bukan yang OEM. Mudah-mudahan bisa bertahan lebih lama dibandingkan OEM.